Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

30 Mac 2011

Mahkamah Putuskan Elie Suhana Kekal Isteri Bekas Sultan Kelantan


KOTA BHARU 30 Mac – Elia Suhana Ahmad, 32, kekal sebagai isteri kedua bekas Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra selepas Mahkamah Rayuan Syariah di sini hari ini membatalkan permohonan Datin Nik Rorhana Wan Abdul Rahman untuk menyemak semula keputusan Mahkamah Tinggi Syariah sebelum ini.

Mahkamah Tinggi Syariah di sini pada Disember lalu, menolak permohonan pengesahan lafaz cerai terhadap Elia Suhana yang difailkan oleh Nik Rorhana pada 9 Mac lalu.Tiga panel hakim Mahkamah Rayuan Syariah yang bersidang hari ini, dipengerusikan oleh Datuk Daud Muhamad bersama-sama Hakim Besar Malaya, Tan Sri Ariffin Zakaria dan Ketua Eksekutif Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS), Datuk Dr. Johari Mat, membatalkan permohonan Nik Rorhana, selaku perayu selepas gagal hadir di mahkamah.

Hakim Daud dalam penghakiman ringkasnya berkata, mahkamah juga telah menerima surat daripada peguam perayu yang menyatakan tidak lagi bertanggungjawab terhadap kes tersebut. Beliau turut memerintahkan supaya perayu membayar kos sebanyak RM5,000 sebagaimana dipohon oleh peguam Elia Suhana, Fakhrul Azman Abu Hassan.

3 ulasan:

  1. Assalam...

    Makin pelik lah kes nie.. apa apa pon doakan yang terbaik buat semua yang terlibat...

    BalasPadam
  2. Cinta itu buta, pekak dan mungkin juga bisu !

    BalasPadam

Dipersilakan komen.