Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

08 Mac 2012

Pengalaman Bersama Janda Anak Tiga

Lelaki 34 tahun, sudah kawin dan ada 3 orang anak, datang dari Selangor ke Johor nak pergi rumah kawan dia kawin. Sebelum tu dia telefon dengan seorang janda 37 tahun, anak 3. Janda ini sudah bercerai dengan bekas suami dia dan bekerja di sebuah kilang.

Mereka baru berkenalan dalam seminggu, katanya kerana salah dail nombor telefon. Lepas kenal, mereka selalu berhubung dan bertukar gambar. Dari Selangor, lelaki singgah di Batu Pahat ambil perempuan ini. Kemudian mereka ke rumah orang kawin di Kota Tinggi.

Balik tu, mereka singgah di Kluang dan ambil keputusan bermalam di sebuah hotel lebih kurang jam 12.00 malam. Akhirnya dalam jam 2.30 pagi, pasangan ini telah ditangkap khalwat dengan penguatkuasa jabatan agama.

Itulah kisah pengalaman lelaki ini dengan janda anak tiga.

10 ulasan:

  1. aduhaiii...
    ingat tajuk kisah/citer lucah tadi.. heheh !!
    apo nak dikatokan laiii.. !!

    mudah sungguh..
    ppuan/wanita zaman skarang..
    murah sungguh.. rezeki lelaki 34 thn tu.. yea..
    skali angkut je.. dah bleh makan umpan..
    diajak berguling.. berbaring..
    dlm bilik.. dlm hotel..

    skarang/saat ni..
    tentunya.. si lelaki tu tadi sedang bergelumang menghadapi masalah dan krisis rumahtangga/keluarga sendiri/mentua ...

    "lu fikir la sendiri.." kata si Nabil !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya selalu terfikir, apa yang menyebabkan wanita dalam sesebuah negara/masyarakat itu jadi begitu murah/rosak??. Sedangkan setiap wanita itu sejak dari kecil hingga mati..maksimum ada 4 golongan lelaki iaitu ayah, adik beradik lelaki, suami, anak lelaki) yang bertanggungjawab terhadap mereka (mendidik/tegakkan apa yang bengkok dan bukannya bengkokkan lagi apa yang sedia bengkok)..tp kenapa masih berlaku perkara sedemikian..adakah wanita semakin sukar didik @ perkara sebaliknya yang berlaku?. Minta maaf..

      Padam
    2. apasal anda tak faham2? ini menunjukkan bukti jelas selain kelemahan & sifat serta sikap wanita sendiri, lelaki gagal memainkan peranan sbg pembimbing, pelindung & pendidik bg wanita...

      boys/men love what they see, that's why girls/women wear makes up/dressing up, girls/women love what they hear, that's why boys/men lie

      ppuan/wanita ~ mudah terpedaya dgn kata2 pujukan & godaan dr lelaki
      lelaki ~ mudah terpedaya dgn penampilan, pakaian, aurat, perhiasan, solekan ppuan

      maka apabila "matching" ini & melanggar hukum hakam syariat, terjadilah "kemaksiatan"...

      Padam
    3. Assalamu'alaikum..

      Sy tak pasti apa yang tak faham..@ mungkin yang membaca dah salah faham maksud yang nak saya sampaikan...

      Apa yang saya nak beritau, wanita ada "kuasa" untuk tarik 4 golongan yang saya sebutkan ke neraka. Ini membawa maksud betapa besarnya tanggungjawab kaum lelaki mendidik kaum wanita. Peranan ini yang semakin menghilang akhir zaman ini. Sebaliknya, kaum lelaki tiada kuasa menarik wanita ke neraka.

      Umpama, syurgaku adalah syurgaku tetapi nerakaku adalah neraka kamu juga!

      Perkara ini jelas berlaku sekarang, misalnya berapa ramai kaum lelaki ada yang menegur rakan sekerja wanita jika ada berlaku kesalahan (tidak menutup aurat, misalnya)

      Didikan awal juga penting : Seorang ayah sepatutnya bukan hanya tertumpu kemewahan dunia untuk anak2, tetapi didikan agama seperti solat, jaga aurat, adab etc.

      Sebab tu saya beritahu, wanita itu asal kejadiannya bengkok (kelemahan mereka),jadi lelaki jangan dibengkokkannya lagi,sebaliknya ambil peranan & tanggungjawab membimbing.

      Boys/men love what they see - dah tentu tapi kalau ditambah dengan iman, this boys/men akan tegur kesalahan updressing girls/women.

      This thing need to be unmatched. But, where do we need to start?

      Wallahu'alam

      Padam
    4. itu yg sya kata anda masih tak faham, check ur own question statement (yg ada tanda soal?):

      1)......apa yang menyebabkan wanita dalam sesebuah negara/masyarakat itu jadi begitu murah/rosak??.

      2)...adakah wanita semakin sukar didik @ perkara sebaliknya yang berlaku?

      3)....This thing need to be unmatched. But, where do we need to start?

      come on la.... penerangan berjela anda beri, yg sudah jelas menerangkan jawapan bg soalan yg anda sendiri beri, tetapi anda masih bertanya soalan ke3?

      if u want my answer, segalanya bermula (start with) dgn ILMU (knowledge)..IQRA... semua org baik lelaki/wanita WAJIB menuntut ilmu, ilmu fardhu ain & kifayah. Jadikan diri seorang yg knowledgeable (not only in our disciplin areas) then 2nd , but we hv to equip ourselves with SKILLS.

      Skills terlalu luas, hardskills & softskills, semua ni penting utk dptkan "survival skills"..termasuklah,
      i)practical skill, ii)social skill & responsibility, iii)valuses, attitude & professionalism iv)communication,leadership & team skills v)problem solving skills & scientific skills vi)information management & life long learning skills vii)managerial & entrepreneur skills

      .. yg mana semua ni membentuk ciri2 terbaik "hablun minanAlah" (hubungan dgn Allah) & "hablun minan Nas"....(hubungan dgn manusia)

      yg kalu diterjemahkan semua nya ada pd ciri2 Rasullullah sbg pemimpin hebat... maka berusahalah semua wanita/lelaki memiliki ciri2 ini i) siddiq (integrity) ii) amanah (thrustworthy) iii) tabligh (communication~berpesan2 dgn kebenaran : Rujuk & fahami ayat demi masa Al asr) iv) fatonah ~ seorang yg cerdik menggunakan wisdom (kaji ayat quran ciri2 ulul albab)...

      insyaAllah anda tak teraba2 dgn segala persoalan lagi, jawapan ada dlm al-quran & hadis, cuma kita sekarang terus apply & hayati & cuba jadikan budaya serta amalan dlm setiap kehidupan...

      Padam
  2. macam dah plan je nak kawin free.. kawin tangkap basah, bat kecik2 je, save. Bila dah berduaan tu yang ketiganya tentulah setan, pulak tu duda dan janda. wa nauzubillah.

    BalasPadam
  3. Salam

    is3 org said...
    "pulak tu duda dan janda.."

    mana pulak dudanya...
    Quote:..
    Lelaki 34 tahun, sudah kawin dan ada 3 orang anak !!

    BalasPadam
  4. Alahaiii..... dia sewa bilik hotel bajet je pun... ntahnya seorang tidur atas seorang lagi tidur bawah tak buat apa-apa pun.... apasal korang susah hati sangat...

    BalasPadam
  5. selera ada...nak bagi tau,maklum ajele...semua terbang. tak payah bagi tahu..kawin aje.

    BalasPadam
  6. Di Mana Anak Kita Sekarang? Tajuk motivasi pagi hari ni dalam TV. Ramai orang sekarang sibuk besarkan anak bukan mendidik anak. Sebab tu ramai anak2 melepak, bersosial, ponteng sekolah, buang anak. Bila dah masuk kerja pulak terlibat rasuah.

    Kalau lelaki dan perempuan tadi yang baru sahaja berkenalan dalam telefon boleh keluar dan bermalam bersama-sama, macam mana nasib anak-anak mereka?

    BalasPadam

Dipersilakan komen.