Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

23 Oktober 2009

ISTERI KEDUA SELALU MERENGEK

Semalam saya ada berbual dengan seorang yang ada dua isteri. Isteri pertama umur macam dia dalam 40-an. Isteri kedua hujung 20-an. Saya saja-saja tanya pasal pengalaman dia yang ada isteri dua sejak setahun lalu. Apa yang saya bualkan tu, tak perlulah diceritakan di sini. Panjang kalau nak cerita habis.

Cuma yang saya nak cerita kat sini, dia kata isteri kedua dia selalu 'merengek'. Mula dengar macam nak tergelak juga. Kata dia merengek maksudnya, kalau dia pergi kerja atau kat rumah isteri pertama, isteri kedua dia selalu telefon dan hantar sms. Itu yang jadi masalah besar pada suami yang ada 2 cawangan ni.

Saya tersenyum dengar cerita ni, kawan saya yang cerita ni, buat selamba jer.

7 ulasan:

  1. adoi...is3 no2 dia ni tak dpt terima lagi kot dia ni is3 no2..

    BalasPadam
  2. Memang begitu...kalo da no 2 tetapla no 2.isteri ke2 tu riso kalo dia plak diduakan.sbb tu dye jadi cmtu..ape yang dirasekan isteri pertama dlu..berlaku kat isteri ke2 tu plak..kan idup kite ni mcm kitaran roda.jadinye..ape yg terjadi pada isteri pertama,berbalik plak pada isteri ke2...so,knela hadap...

    BalasPadam
  3. lumrah yg muda mmang cam gitu.....cuba tgok anak2 kiter....yg paling kcik yg akan merengek lebih kn....msti la yg muda nk manje lebih....dh rasa dah...

    BalasPadam
  4. INI BARU 2 DAH KECOH.

    TOK & MOYANG SAYA ASAL KELANTAN BINI 4 TAK BISING PUN.

    SAYA BERSYUKUR SEBAB IKUT DARAH KELANTAN BERBANDING PENANG (ARWAH AYAH).

    KINI SAYA BERISTERI 4 JUGAK MACAM ABE NOR KT, NO HAL.

    CUBA TENGOK TAYAR KERETA BUKAN JE F1 TAPI KANCIL, 4 BARU JALAN BETUL, KAN?

    BalasPadam
  5. Salam..
    Bagi saya kalau nak merenget tu tak salah...lebih2 lagi kalau isteri tu muda. Memang nak bermanja selalu. Tapi tak eloklah mengganggu suami yang berada di cawangan pertama. Kan dah ada giliran. Ikut jer giliran yang ditetapkan. Wallahuallam.

    BalasPadam
  6. assalam x semua yg ke2 bgitu kdg2 yg pertama berlebihan hahahah

    BalasPadam

Dipersilakan komen.