Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

01 Disember 2010

Kalau Nak Pakai Kereta, Jangan Pakai Kereta Yang Mesti Pakai RON97 (Episod 7)


Kira untung jugalah sebab kereta saya boleh pakai petrol RON95. Ada sesetengah kereta, mesti pakai RON97, kalau pakai RON95 boleh ada masalah pada kereta tu. Harga minyak petrol RON97 dinaikkan sebanyak 15 sen lagi kepada RM2.30 seliter mulai hari ini. Pada 1 November lalu, harga petrol RON97 dinaikkan 5 sen menjadi RM2.15 seliter.

Bagaimanapun, harga petrol RON95 kekal tidak berubah pada RM1.85 seliter.

Cerita Keret Episod 8, klik sini

2 ulasan:

  1. Ustaz Khalil.... Hari tu saya tengok perlawanan ping pong MAKSAK di Shah Alam. Saya tengok perlawanan pingpong Ustaz tapi saya segan nak tegur ustaz. Mulanya saya tak percaya bila orang kata itu Kadi Kluang. Tahniah Ustaz, rupanya Ustaz juga pemain pingpong yang hebat. Saya pembaca tetap blog Ustaz.
    ...Angah Azlina, Shah Alam.

    BalasPadam
  2. bagus ustaz... sekarang ni pun ron 95 da naik harga... gula naik semua org bole terima lagi, kalu minyak naik, cuba ustaz cadangkan semua org naik basikal...

    BalasPadam

Dipersilakan komen.