Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

12 Disember 2010

Benarkah Orang Itu Dah Kawin Lagi Satu ?


Beberapa hari lepas, saya kerana ada satu program. Masa nak balik tu, ada seorang VIP  jumpa saya. Jumpa pula tu di satu sudut yang gelap dan tak ada orang lain di situ. Dia jumpa saya, sebab jawatan saya sebagai kadi Kluang. Soalan yang ditanya pada saya, juga mengejutkan saya juga.

"Betul ker si anu tu sudah nikah lagi satu ? ". Tanya VIP tu.

"Betul ker tuan Kadi sendiri yang nikahkan di Kluang ?" Tanya VIP tu lagi.

Soalan ini susah nak dijawab. Jawab yer pun salah, jawab tidak pun salah juga. Lebih lagi, orang yang ditanya itu orang VIP juga.

Masa balik dalam kereta tu, kadi daerah berkenaan yang nampak saya jumpa VIP tu telefon saya. Nak tahu apa ceritanya sampai jumpa kat tempat gelap macam tu. Pada dia, mesti ada apa-apa tu. Pun soalan yang sukar saya jawab. Nak cerita salah, tak cerita pun salah juga. Ini semua cerita pasal kawin-kawin dua lah tu......

2 ulasan:

  1. VIP kena kawin 4... tunjuk contoh poligami yg bagus & diredhai Allah...

    BalasPadam

Dipersilakan komen.