Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

23 Mac 2012

Cerita Pasal Topi, Kelakar Juga

Satu hari, Ahad, saya dari Kluang nak ke JB. Singgah di sebuah kedai makan di Simpang Renggam sarapan pagi. Oleh kerana masa tu hujan renyai, saya pakai topi. Topi itu ada satu yang istimewa dan saya jarang pakai, tapi oleh kerana ada satu saja topi dalam kereta hari tu, saya pakailah topi tu.

Apa Yang Istimewanya Topi tu ?

Ada satu yang istimewa, pertama lambangnya bukan senang dapat. Orang yang kasi hadiah pada saya topi tu pun orang yang tertentu juga.

Selesai sarapan, hujan renyai dah berhenti dan saya terus masuk ke kereta. Bila sampai di JB, saya tercari-cari semula topi tu. Adakah topi tu tertinggal di kedai makan tu ? Mungkin juga dan kemudian saya memang pasti yang saya terlupa tadi.

Tapi bagaimana ? Saya dah sampai JB, takkanlah nak balik cepat untuk ambil topi tu ? Bukan dekat tu. Pening kepala saya memikirkan. Bukan soal harga topi tu, kalau ada jual di kedai saya tak kisah, ni bukan ada jual. Macam mana nak dapatkan semula topi tu ? Mungkinkah juga topi tu dah tak ada lagi kat  kedai tu, mungkin orang lan dah ambil. Tapi takper, saya fikir malam nanti kedai tu buka, nanti saya singgah.

Petang tu, saya main ping pong di Desa Rahmat JB dengan kelab ping pong Melayu Johor. Masa main tu, macam tak tenang, mengenangkan nasib  topi tu. Lepas Maghrib, saya bertolak ke Kluang dan sampai di kedai kat Simpang Renggam tu dalam 8.45 malam. Nampaknya kedai tu buka.

Tapi apa cerita topi saya tu ?

3 ulasan:

  1. alahaii.. ustaz...
    cerita.. xsampai sjengkal...
    apa xsambung terus je..
    mcm nak main2.. sorok2 la pulak...

    ke ada org panggil...
    ada kes .. khalwat..
    awal2 pagi Jumaat ni haa..
    kan mlm tadi.. mlm sunat ? hehehe !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Senarnya ustaz ni nak train kita supaya bersabar, kan ustaz.

      Sabar aje le, wlu aku pun mcm tak sabar nak tau selanjutnya.

      Padam
  2. alahai...tengah syok baca...kena bersambung episod 2 pulak....sabo ajela....

    BalasPadam

Dipersilakan komen.