Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

18 Februari 2012

Siapa Perempuan Di Kedai Tayar ? Akhirnya Terjawab (Episod 23a)

Cerita pasal kedai tayar tu, sebelum saya cerita pasal perempuan Melayu pakaian ala-ala amoi tu, saya nak cerita pasal kedai tu dulu. Kira okeylah kedai tu, murah dan buat kerja bagus.

Masa saya bayar duit tu, taukey tu kata yang perempuan tadi kenal saya. Rupanya perepmpuan tu adalah salah seorang peserta dalam kursus pra perkahwinan yang saya beri ceramah. Patutlah dia kenal saya.

Ermmmm... ingatkan siapa tadi, kalau kenal saya sebab dia pernah dengar ceramah saya, tak apalah. Ingatkan apahallah pulak senyum-senyum kat saya yer, ingatkan ada apa-apa... hehehe.

Lepas Tu

Dan lepas tu, selang seminggu sekali lagi saya ke kedai tayar tu nak tukar tayar kereta saya, itu hari isteri saya punya kereta. Saya tukar tayar depan yang kecil sikit. Itu pun dah 4 tahun tak tukar. Sebelum tu saya pakai tayar lebar 205 sekarang  nak tukar 195. Pakai tayar lebar 4 biji memang sedap terutama memecut di lebuhraya.

Cuma kalau jalan di kawasan bandar, stereng ada berat sikit. Maka saya tukar tayar yang depan saja, belakang masih okey. Kira saya setujulah dengan harga tayar tu RM 195 X 2, kemudian alignment RM 20.


Cerita pasal kereta episod 24, klik sini

8 ulasan:

  1. Salam...Nak Tanya ustaz.

    Tahniah ustaz. Ustaz ada ceramah maulud di mana ? Beritahulah kat blog ni ustaz. Jauh pun sanggup saya datang. Saya nak pegi dengar.

    Best ceramah ustaz sbb penuh dengan isu semasa dan pengalaman ustaz yang luas. Kalau ustaz-ustaz lain minta maaf cakaplah sbb kadang2 ceramah dia bukan menyentuh isu semasa dan selera setempat.
    ..ZaiKluang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku dah jumpa ceramah ustaz dlm Youtube. Ustaz ade lesng pipit. Masa tu berisi sikit muka, skrg dlm gambo mcm nampak kurus sikit.

      Ramainya peminat ustaz. Mudah2an ramai yg dpt manfaat setelah baca blog ustaz ni, misalnya lebih mengamalkan perintah Allah swt & Rasul saw yg selama ni kita cuai, mungkin sbb lupa, lalai atau jahil.

      Tak kena le, klu suka baca aje, tapi tak berubah & amalkan, misalnya yg perempuan2 tu masih tak tutup aurat sempurna, manakala yg lelaki tu masih tak berani tegur isteri2 yg masih tak tutup aurat sempurna , dll.

      Padam
  2. ni ayat sapa ni .. ustaz..?

    "saya ke kedai tayar tu nak tukar tayar kereta saya, itu hari isteri saya punya kereta.."

    xmungkin tokeh tayar yg ckp ..
    mungkin mamak roti canai kot... ustaz ?
    kihkihkih... [melawak je...]

    BalasPadam
  3. Di mana saya berceramah ? Lain macam saja soalam ni. Pasal tempat mana saya nak berceramah biasa saya tak beritahu orang. Biasanya orang yang panggil kita ceramah tulah yang buat promosi.

    Okey, kalau orang Kluang, 19hb Feb di Taman Impian Kluang, Jalan Nyior jam 9.00 malam.

    BalasPadam
  4. Apa you tube usyaz tu.

    BalasPadam
  5. aik???mana ade taman impian kat jalan niyor ustaz hehehe..jln nyior tu kawasan rumah saya tu..ade taman murni,taman suria,sri menanti,taman pelangi,taman pelangi jaya,taman palma hehehe ..liang seng hehehe taman Impian bukan ke jalan nak ke kampung baru?

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum..nk tanya ustaz, kedai tayar yg cas alingment RM20 tu apa nama kedainye..?

    BalasPadam

Dipersilakan komen.