Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

23 November 2013

Alhamdulillah....Johor Cuti Jumaat dan Sabtu Mulai 1 Januari 2014


Alhamdulillah....Negeri Johor kembali  mengubah semula cuti hujung minggu kepada Jumaat dan Sabtu mulai 1 Januari 2014. Keseluruhan rakyat Johor bergembira seolah-olah meraikan 'satu kemenangan' pada hari ini. Rakyat Johor tidak kira apa bangsa dan agama memberi sokongan yang tidak berbelah bagi.

Pertukaran cuti hujung minggu itu dititahkan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar pada majlis Doa Kesyukuran, Majlis Terimaan, Majlis Menghadap Takzim dan Majlis Darjah dan Pingat sempena sambutan ulang tahun keputeraan baginda di Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim di Muar.

6 ulasan:

  1. untung org johor, kalu hari jumaat berkerja, masa rehat solat jumaat agak panjang, sesudah itu masuk kerja mood kurang sb berbaki tidak panjang utk balik..kerja jd kurang produktif..skrg tiada alasan pekerja ponteng solat jumaat memberi alasan majikan bukan islam tidak membenarkan solat jumaat.

    BalasPadam
  2. Tahniah Johor... Satu tindakan oleh kepimpinan yang bijak dan tepat.

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah. Harap lps ini Perlis pun akan menukar kembali cuti mingguannya...

    BalasPadam
  4. alhamdu liLLAH, tp masalahnya saya kerja swasta, isteri saya kerja kerajaan... harus diingat, pihak swasta pula diberi option sama ada perlu tukar atau kekal cuti sabtu ahad. jika kekal, maknanya jumaat isteri saya cuti, saya kerja. Ahad saya cuti, isteri kerja. xpe la mungkin ini akan jadi motivasi utk saya mencari rezeki dgn berniaga/kerja sendiri pula...insyaALLAH.

    BalasPadam
  5. As salam.. alangkah bahagianya jika 1 Malaysia bercuti hujung minggu pada hari Jumaat dan Sabtu... memudahkan semua urusan yang melibatkan persekutuan dan negeri.. insya Allah..

    BalasPadam

Dipersilakan komen.