Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

13 Januari 2011

Artis Popular Pakai Bikini, Perlukah Seksi Untuk Terkenal ?


Dunia artis dikejutkan dengan cerita seorang artis wanita terkenal tanahair yang memakai bikini sewaktu bercuti di sebuah negara jiran. Gambar artis itu juga tersebar dalam internet. Artis itu pula tidak mahu mengulas atau menafikan perkara tersebut apabila ditanya wartawan.

Cerita seperti ini tidak sepatutnya berlaku kepada artis kita. Mereka sepatutnya menjaga tingkah laku sama ada pakaian atau perbuatan. Masyarakat lebih mudah terpengaruh dan menjadikan mereka contoh ikutan sekarang ini. Kita bimbang anak-anak muda akan lebih berani melalukan perkara seperti ini kerana artis pujaan mereka sebegitu.

Dalam Islam, berhibur seperti menyanyi dan berlakon ada garis panduannya. Di antaranya adalah cara berpakaian dan pergaulan artis berkenaan. Kepada artis kita, janganlah mengejar populariti sehingga sanggup terjebak ke lembah maksiat dengan cara berpakaian seksi seperti itu. Kalau hendak jadi popular, popularlah dengan cara lakonan yang berkualiti sehingga masyarakat boleh ingat. Pelakon  seperti P.Ramlee dan lain-lain terkenal sehingga sekarang bukan kerana aksi seksi tetapi kerana mutu lakonannya.

1 ulasan:

  1. hmmm..
    gamaknya la..
    persepsinya... untung sabut timbul dan menjulang tinggi... untung batu tengelam menjunam karam !!

    BalasPadam

Dipersilakan komen.