Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

05 September 2013

Pasangan Kata Dah Nikah Tapi......... (Episod 3)


Maaf encik... siapa lagi dalam rumah ini?" Tanya penguatkuasa.
"Ermmm.... Saya dengan isteri dan anak. Nanti saya panggil dia ". Kata lelaki tu.

"Okey... Tak apa. Izinkan kami masuk nak buat pemeriksaan". Kata penguatkuasa.

Penguatkuasa seramai 5 orang iaitu 3 lelaki dan 2 perempuan terus masuk. Manakala 2 orang penguatkuasa tunggu di pintu belakang. Jiran-jiran pula semakin ramai macam orang tengok orang jual ubat kat pasar malam. Penguatkuasa tidak membenarkan orang awam masuk ke dalam kawasan rumah.

Waktu pemeriksaan, lelaki itu mengikuti penguatkuasa tetapi tidak dibenarkan berkata apa-apa kecuali menjawab soalan dari penguatkuasa saja. Penguatkuasa ke bilik tidur utama dan mendapati bilik itu seperti baru lepas digunakan tetapi tiada orang dalam bilik itu. Pengkaukuasa dan orang itu pergi ke sebuah lagi bilik yang berkunci dari dalam.

"Ada siapa dalam bilik ini?" Tanya penguatkuasa kepada lelaki ini.

"Ini isteri saya dan anak" Kata lelaki ini.

"Okey... kamu panggil isteri kamu sekarang". Kata penguatkuasa.

Lelaki ini mengetuk pintu sambil memanggil nama perempuan yang dikatakan isteri dia tu. Tak lama kemudian pintu dibuka dari dalam oleh seorang perempuan yang memakai baju betmen, ops bukan betmen, baju kelawar. Penguatkuasa wanita masuk ke bilik dan turut menemui seorang kanak-kanak lelaki sedang nyenyak tidur.

"Apa hubungan kamu berdua?" Tanya penguatkuasa wanita kepada wanita ini.

"Kami suami isteri dan ini anak kami". Jawab wanita itu.

"Betul kamu suami isteri?". Tanya penguatkuasa lagi,

"Yer betul.....". Jawab perempuan itu.

Lelaki dan perempuan itu dihimpunkan di ruang tamu. Penguatkuasa meminta mereka berdua mengeluarkan kad pengenalan dan surat nikah.

........BERSAMBUNG KE EPISOD 4, KLIK SINI

6 ulasan:

  1. Tiba-tiba...jeng..jeng..jeng....

    BalasPadam
  2. lorr... sambung lagi..???

    BalasPadam
  3. alamak !!

    common.. ustaz.. common !!
    kasi habiskan je la..

    esok sy dah nak start enjin kapal selam Scorpine yang dibeli dengan penuh kontroversi tu...
    terus ke oversea..
    xsempat la nak baca kisah ni.. aduss !!

    BalasPadam

Dipersilakan komen.