Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

17 Disember 2013

Isteri Gersang Bawa Bangla Keluar, Naik Bas, Cari Hotel Recehan

Seorang wanita umur 41 tahun dari Kulai, kerja di sebuah kilang, sudah punyai 4 orang anak. Suaminya sibuk bekerja di luar dan jarang balik rumah. Hari Isnin, kebetulan kilang tempat dia kerja giliran dia cuti. Wanita ini ambil kesempatan keluar dengan seorang lelaki Bangla umur 20-an yang masih bujang trang tang tang.

Mulanya dia orang jumpa kat stesen bas Kulai. Kemudiannya mereka berdua naik bas Kulai ke Air Hitam. Mereka buat keputusan untuk pergi ke Simpang Renggam kerana tak berapa berani berjalan berdua di Kulai. Bas bertolak dalam jam 8.00 pagi. Dalam jam 8.40 pagi mereka sampai ke Simpang Renggam dengan tambang bas RM 4.00 seorang, Abang Laa tu yang belanja.

Rupanya mereka masuk ke hotel berdua dengan sewa RM 50, yang mereka kongsi bayar separuh-separuh, perempuan tu bayar RM 25 dan Bangla tu bayar RM 25. Tak lama kemudian, kebetulan penguatkuasa Jabatan Agama buat operasi di hotel tersebut dan tertangkaplah mereka berdua dalam bilik. Mereka mengaku belum kawin. Mereka kata tak buat apa-apa dalam bilik tu, cuba berbual saja. Apa pun cakap dia orang, dah jelas mereka berdua saja dalam bilik tu dan bukan ada ikatan suami isteri, adik beradik lagilah tidak. Takkanlah kakak Melayu adik Bangla. Maka kena bawalah dia orang ke balai polis.

Maknanya cerita ini, perempuan 41 tahun dah ada suami dan ada 4 orang anak. Lelaki pula bujang. Mereka berdua mengaku kerja satu tempat. Bila disuruh cari penjamin, datanglah anak perempuan kepada wanita ini yang umurnya 20-an yang umurnya macam sebaya dengan Bangla yang kena tangkap dengan emak dia. Tak ada kata apalah anak wanita ini, nak marah, itu emak dia. 

5 ulasan:

  1. Assalamualaikum,
    Tak terkata...

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. Manusia tak sempurna kan..Nak kta apa kan..:-)

      Padam
    2. Manusia tak sempurna kan..Nak kta apa kan..:-)

      Padam
  3. apa yg harus di lakukan bila punya istri kaya gt

    BalasPadam

Dipersilakan komen.