Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

19 Mei 2011

Remaja Bawa Balik Awek Ke Rumah Sewa


Lelaki 20 tahun, kerja jurujual di pasaraya dan perempuan 19 tahun, belum kerja. Sebelum balik kerja, perempuan datang ke tempat kerja lelaki dalam jam 10.00 malam. Mereka kemudian pergi makan bersama naik moto.

Sambil makan, lelaki runding untuk ajak perempuan supaya ke rumahnya. Katanya, kawan dia tak ada di rumah dan dia sorang saja ada kat rumah tu. Dalam jam 11.00 malam, mereka berdua balik ke rumah lelaki, rumah tu rumah flat.

Sedang mereka berada dalam rumah itu, penguatkuasa dapat aduan dari orang awam mengadu tentang kes itu. Dalam jam 3.30 pagi penguatkuasa datang ke rumah itu buat pemeriksaan. Mereka ditahan kerana kesalahan khalwat oleh penguatkuasa agama.

3 ulasan:

  1. betul..pandang wajah anak sendiri, pening juga memikirkan kekurangan diri yang mungkin mengagalkan diri untuk menjadi ummi terbaik..masyarakat juga perlu lebih mengambil berat dan prihatin. Lapor apa2 yang nampak pelik dan syak.

    kenapa ya, masyarakat kita makin rosak..? betul..takut meikirkannya

    BalasPadam
  2. Sama2 kita panjatkan doa agar semua orang2 Islam kembali pada ajaran Allah/Islam ....Amin

    Tu bab doa, bab tindakan/praktikel pula, AJK surau atau Jkuasa flat/atau tmn perumahan mesti sering2 edarkan fliers mengenai perkara2 spr tu, & memaklumkan akan amik tindakan (spr report pd Jab Agama ke dll). Jadi sekurang2 mereka tak berani, & berhati2, & tak le timbul isu menintip2 dsbnya, sbb sering dah diberitau awal2....

    Mmg letih hantar fliers ni kat semua pintu2 unit tu, tapi lantik le wakil2 tiap2 tingkat atau cara2 lain. Org2 perempuan yg dah x de anak2 kecik mcm nenek ni suka keja2 ni, lagipun depa anggap pemuda2 pemudi2 tu mcm anak2 depa juga, perlu bimbingan.. Org2 lelaki kan sibuk keja cari duit..hehe

    InsyaAllah ... kerja baik Allah bantu & restu wlu letih & x de upah..

    nenek.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.