Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

18 Disember 2009

Rumah Dekat Tapi Tidur Hotel


Malam tadi, saya bersama penguatkuasa membuat operasi di sebuah hotel di Kluang sekitar jam 11.00 malam. Di dalam sebuah bilik, saya hairan kenapa wanita berusia 19 tahun tidur di hotel seorang diri. Gadis ini yang mengaku masih belajar di sebuah kolej, didapati rumahnya sekitar 5 km saja dengan hotel berkenaan.. Lebih menghairankan, bilik didaftar atas nama seorang lelaki.

Gadis ini terselamat dari ditangkap kerana tiada pasangannya. Bagaimanapun, saya nak persoalkan, kenapa ibubapa tidak perihatin tentang anak perempuannya. Kenapa perlu anak perempuan tidur di hotel walaupun rumahnya sekitar 5 km saja ?

2 ulasan:

  1. KASIHAN ANAK2 GADIS SEKARANG... DULU MASA TOK NENEK KITA, UMUR 11 TAHUN DAH SELAMAT DIIJAB KABULKAN TAPI LA NI...

    EVEN ZAMAN NABI PUN. CT AISHAH 6 TAHUN DAH SELAMAT NAMUN 9 BARU MASUK BILIK BERSAMA.

    LUMRAH MANUSIA, INGIN DISAYANG & DISAYANGI.

    NOW, RAMAI (MAJORITINYA WALAU PUN TAK SEMUA) TAK NIKAH EVEN DAH MASUK 40AN. KENAPA? BELASAN DAH KENA TEBUK... THEN TAKUT NIKAH, NANTI KENA BAMBU DENGAN SUAMI PADA MALAM PERTAMA.

    SAYA HARAP 2012 BENAR2 "KIAMAT" BERLAKU AGAR SELURUH MANUSIA DI MUKA BUMI KEMBALI SOLEH, AMIN...

    SILA KLIK FOR MORE INFOS

    BalasPadam
  2. salam..

    Baik kite semua overhaul balik sistem kehidupan dan pendidikan anak2 kite.. lebih2 lagi perempuan.. mari kite kembali atau undurkannya kepada lebih konservatif sedikit..
    galakkan anak2 kite kahwin awal iaitu seawal 16 atau 18 tahun...bagi perempuan dan 18 atau 21 tahun bagi lelaki..

    Rombak balik sistem pendidikan,, kembali kepada sistem tradisi yg lebih menekankan agama dan akhlak dan juga kemahiran hidup.

    Terlajak perahu boleh undur. Lagipun sistem pendidikan moden sekarang ini sedikit sebanyak mempengaruhi sistem kehidupan masyarakat kite.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.