Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

28 Julai 2011

Seorang Janda Muda, Lemas di Lautan Maksiat


Berusia lewat 20-an, seorang janda anak tiga melalui hidup dengan penuh mencabar. Sejak berpisah dengan bekas suami 3 tahun dulu dia balik ke kampung rumah mak ayah setelah hidup merantau ke negeri bekas suami. Dia berkenalan dengan lelaki bujang 20-an yang lebih muda darinya.

Cinta terhalang oleh keluarga lelaki dan tidak mendapat restu keluarga. Akhirnya mereka terlanjur dan terjerumus ke lembah maksiat. Perempuan mengandung anak luar nikah akibat perbuatan terlampau dengan lelaki ini. Kemudian mereka akhirnya memutuskan untuk bernikah.

1 ulasan:

  1. masalah disini..cinta suka sama suka...cinta terhalang dek keluarga lelaki tidak merestui perhubungan mereka..bila nafsu bergelora tk mengenal siapa maka mereka terlanjur hingga perempuan ini mengandung...
    walaupun perbuatan mereka ini salah malah berdosa..tapi saya tetap 'puji' lelaki ini sanggup mengahwini perempuan itu..bertanggungjawab mengaku atas kesalahan sendri..bukan sesetengah lelaki mengambil jalan mudah melepaskan diri membiarkan perempuan teraniya ibarat abeh madu sepah dibuang..
    diharap mereka ini telah selamat dinikahkan..yang lalu jadikan pedoman dan iktibar jgn diulangi..binalah kehidupan baru sambil menanti kelahiran orang baru..kita jgn cepat menghukum..berikan nasihat beri mereka peluang untuk menebus kesilapan lalu..doakan yg terbaik utk mereka...aminn

    BalasPadam

Dipersilakan komen.