Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

07 Februari 2013

Macam Mana Nak Pujuk Isteri, Benarkan Kawin Lagi Satu (Episod 2)


Ustaz yang terkenal yang ada dua isteri ni selamba rock saja jawab bila orang tanya pasal kawin dua ni. Dia cerita, bukan senang nak tambat hati isteri pertama. Dan bukan sebarangan orang yang berjaya. Ustaz ni terus cerita satu peristiwa dia, iaitu ada seorang berjawatan besar, duit banyak dan kat luar orang gerun kat lelaki ini. Lelaki ini tanya ustaz tu apa rahsia nak kawin lagi satu.

Sambil tu, saya tambah sikit.... Iaitu dalam hati sesetengah orang mesti ada orang  kata... dah berjawatan tinggi, mulalah nak cari perempuan lain. Tak perlulah saya nak jawab, ini bukan isu utama. Maka ustaz ini jawab,

"Kan awak ni orang panggil 'ayahnda' kat luar dan ada tiga line. Kenapa tak berani dengan isteri kat rumah". Kata ustaz ni.
Kemudian lelaki hebat yang ayahnda dan tiga line ni pun jawab...

"Saya tiga line, tapi isteri saya empat line". Jawab orang tu. Kemudian orang ramai tergelak besar dengar cerita kelakar selamba ni.

Ustaz ni tambah, lelaki kat luar berjawatan besar dan garang kat luar tapi kat rumah, kecut perut mengadap isteri. Isteri bersuara sikit jer, mulalah senyap macam tikus takut dengan kucing.
Jadi Bagaimana ?

Nantilah, episod ketiga saya sambung lagi.......
....BERSAMBUNG KE EPISOD 3.
Episod 3, klik sini

6 ulasan:

  1. sambung lagi..
    ptg nnt yea ustaz..


    "Saya tiga line, tapi isteri saya lima line"
    apa nak hairan si suami tu line celcom...
    manakala sang isteri line maxis + digi...
    hehe !!

    BalasPadam
  2. saya dah dengar sedutan ceramah ni...hehe...

    BalasPadam
  3. adusss sambung la pulakkkkkkkkk.....suspen betul laaaa

    BalasPadam
  4. As Salam.... rasanya kena tambah pengalaman Ustaz sendiri baru lebih mantap...hehe

    BalasPadam
  5. Tempahan nasi lemak sambal bilis mee hoon nasi goreng,siap bungkus untuk pemborong nasi lemak dibekalkan setiap hari *penghantaran dibuat setiap hari d area kajang,bandar sungai long,mahkota cheras,balakong,cheras selatan sahaja *penghantaran di luar selangor bergantung pada jumlah tempahan *nasi lemak sambal bilis kami di jamin sedap ...*kepada pemborong tetap,harga masih boleh dirunding Untuk membuat tempahan,sila tempah 1 hari lebih awal sila hubungi saya di talian 0169073305 kak jannah
    50 bungkus x rm1
    100 bungkus rm 0.90
    110 bungkus rm 0.80

    BalasPadam

Dipersilakan komen.