Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

14 Februari 2013

Perubahan Kursus Pra-Perkahwinan Jun Nanti


Peserta kursus kahwin jalani ujian pengetahuan Islam

KUALA LUMPUR 14 Feb. - Bermula Jun ini, semua peserta kursus praperkahwinan Islam dikehendaki mengikuti ujian tahap kefahaman pengetahuan asas agama Islam di awal dan akhir kursus.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, penambahbaikan dalam modul kursus praperkahwinan itu bertujuan mengukur pengetahuan peserta sebelum dan selepas mengikuti kursus mengandungi 11 tajuk itu.

"Insya-Allah, sentuhan yang dibuat dalam Modul Bersepadu Kursus Praperkahwinan Islam (MBKPI) Versi 3 ini menepati cita rasa semua golongan terutama muda-mudi yang akan mendirikan rumahtangga.

"Ia sekali gus akan dapat menarik perhatian dan penghayatan peserta terhadap kandungan modul yang dibentangkan oleh para penceramah," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran MBKPI versi 3 di Pusat Islam di sini hari ini. 

Dipetik dari akhbar Utusan Malaysia, klik sini

Kepada sesiapa yang nak kursus pra-perkahwinan di Pejabat Kadi Kluang, sila daftar dulu dengan mana-mana pegawai/ kakitangan. Boleh mendaftar dengan saya melalui email Kadikluang@yahoo.com .Tempat terhad. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.