Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

08 Ogos 2013

Blog Kadikluang Mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin


Saya mengucapkan Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir dan Batin kepada semua pembaca setia Blog Kadikluang. Mohon maaf sekiranya selama menjadi penulis blog lebih 4 tahun ini ada tersalah silap atau terkasar bahasa di dalam penulisan saya. Saya akui, bukan semua pandangan atau idea saya diterima dengan baik oleh pembaca, tetapi saya tetap mengekalkan tulisan yang bebas dan terbuka di dalam blog saya. Kepada peminat setia novel Sudah Nasibku Mat Burger harap terus memberikan sokongan terhadap novel ini. Untuk pengetahuan, saya telah ditawarkan untuk menerbitkan buku oleh sebuah syarikat dari Kuala Lumpur dan saya masih memikirkan tawaran tersebut.

Semoga Ramadhan yang kita baru lalui menjadi pemangkin ke arah kekuatan perpaduan umat Islam dan menambahkan ketaqwaan kepada kita semua. Jadikan Syawal untuk mempereratkan hubungan sesama Islam melalui ziarah. Berhati-hari selalu di jalanraya pada musim perayaan kerana kemalangan meningkat berkali ganda. Hati-hati dengan keselamatan rumah kediaman dan jangan beri ruang kepada pencuri. Kejadian yang baru berlaku semalam di rumah kawan saya dimasuki pencuri bersenjata pisau sewaktu sedang tidur. Kejadian sebelum ini, pencuri mengambil kesempatan di rumah yang banyak kereta di rumah ibubapa yang anaknya balik kampung. Mangsa diacu parang dan diikat. Pastikan rumah berkunci dengan baik sebelum tidur.

Salah seorang ulama, Harb mengatakan, “Imam Ahmad pernah ditanya mengenai apa yang mesti diucapkan di hari raya ‘ied (‘Idul Fitri dan ‘Idul Adha), apakah dengan ucapan, ‘Taqobbalallahu minna wa minkum’?” Imam Ahmad menjawab, “Tidak mengapa mengucapkan seperti itu.” Kisah tadi diriwayatkan oleh penduduk Syam dari Abu Umamah.

Satu Syawal menjelang tiba,
Takbir bergema mengegarkan jiwa,
Sekiranya ada salah dan dosa,
Ampun dipinta dihari mulia.

SELAMAT HARI RAYA.

1 ulasan:

  1. Saya juga mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Fitri mohon maaf Zahir dan Batin , Juga diucapkan banyak terima kasih atas nasehat Ustaz Mohd Khalil.semoga keselamatan atas kita semua dari segala kejahatan.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.