Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

04 Ogos 2013

Bersama Kelab Pemilik Toyata Wish Johor (Cerita Kereta Episod 26)

Semalam saya bersama YB Abdul Mutalib bin Abdul Rahim, Exco Agama Negeri Johor di Masjid Layang-layang Kluang dalam program penyerahan bantuan fakir miskin dan berbuka puasa. Yang menariknya, program turut disertai Kelab Pemilik Toyota Wish Johor. Bila masuk sahaja di perkarangan masjid, ada lebih 60 biji kereta Wish. Kelab ini sudah beberapa tahun ditubuhkan dan setiap Ramadhan mereka mengadakan ziarah ke masjid-masjid dan menyampaikan bantuan kepada fakir miskin. YB Abdul Mutalib juga adalah ahli kelab ini sewaktu beliau menjadi Kadi di Segamat lagi.

Dalam ucapan saya semalam, sambil bergurau, saya kata saya tak boleh masuk kelab ini sebab saya tak ada Toyota Wish. Kereta saya sekarang Peugeot 407. Saya kata, Peugeot 407 saya tak jumpa lagi kelab kat Johor ini. Peugeot saya tak ler semahal Wish, malah separuh dari harga secondhand Wish tu harga kereta saya. Dan memang susahlah kalau nak buat kelab sebab tak ramai orang pakai. Setakat ini di Kluang, rasanya saya seorang saja orang Melayu yang pakai kereta ini. Tapi kalau ada orang Melayu yang pakai, boleh le kita sembang-sembang.

Apa-apa pun, saya puji kelab Wish ini kerana banyak program keagaamaan dan amal kebajikan yang dia buat. Maka ini boleh jadi contoh kepada kelab-kelab kereta lain kalau nak berkongsi pengalaman.

Baca Cerita Pasal Kereta Dari Episod 1, klik sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.