Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

09 Januari 2014

Ustaz Hanafiah bin Abdul Razak Penceramah Maulidurrasul Daerah Kluang


Seperti biasa, setiap tahun, daerah Kluang mengadakan sambutan Maulidurrasul dengan meriah dan mendapat sambutan yang baik. Tahun ini juga iaitu hari Selasa nanti, 14 Januari 2014 adalah cuti umum. Marilah kita hadir bersama keluarga ke Masjid Bandar Kluang dan perkarangan sekolah Lelaki Bandar di sebelah masjid untuk mengikuti program ini.

Program dimulakan mulai jam 7.30 pagi dengan perarakan lebih kurang 1 kilometer dari Dataran Tasik Kluang menuju ke masjid. Perarakan terdiri dari jabatan kerajaan, NGO dan sekolah. Selepas itu, kita akan ikuti ceramah dari seorang penceramah terkenal iaitu Ustaz Haji Hanafiah bin Abdul Razak, pegawai dari Jabatan Mufti Johor. Satu lagi sebelum saya terlupa, selepas itu semua dijemput untuk jamuan makan nasi briani di kawasan masjid.

Seminar Imam Muda 16 Januari

Satu lagi, semua dijemput hadir ke Seminar Imam Muda pada 16hb Januari, Khamis, jam 8.00 pagi di Masjid Bandar Kluang. Penyertaan terbuka kepada semua lelaki berumur 18 tahun ke atas dan tiada had umur. Peserta hendaklah bukan imam masjid atau surau yang sedia ada (kerana latihan kepada imam-imam biasa diadakan secara berkala pada masa yang lain). Program ini diadakan untuk memberi pendedahan paling asas untuk menjadi imam di rumah atau tempat lain. Juga ke arah melahirkan bakal imam pada masa akan datang. Istilah 'Imam Muda' adalah sebagai merujuk kepada bakal imam yang masih belajar menambahkan ilmu. Bayaran seringgit dikenakan.

1 ulasan:

  1. Best sangat dengar ceramah Ustaz Hanafiah Abdul Razak...bersahaja tapi banyak ilmu yang disampaikan.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.