Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

07 Disember 2009

Pintu Taubat Masih Terbuka



Allah Maha Pemurah. Sebagai buktinya adalah Allah tidak pernah mengabaikan hamba-Nya yang berharap. Allah tidak menghampakan harapan hamba-Nya yang meminta. Jika harapan hamba besar kepada Allah, maka besar pula pemberian Allah kepada mereka. Percayalah.... Allah akan memberi jalan keluar, pertolongan dan mengkabulkan doa mereka.... Sebaik-baik jalan adalah Taubat.



Mohd Fadzil Min bin Bahari, umur 36 tahun telah menukar jantinanya kepada 'perempuan'. Namanya kini 'Fatine' seorang jurusolek, sekarang sudah bernikah dengan lelaki Britain, Mei tahun 2009 di England. Dia kini sedang menghadapi masalah kerana terpaksa pulang ke Malaysia untuk memperbaharui visanya tidak lama lagi.

"PEMBACA-PEMBACA SEKALIAN, SILA KOMEN"



7 ulasan:

  1. x tau nak komen ape.. pelik, kenapa lelaki melayu yg banyak tukar jantina berbanding kaum2 lain macam cina, india..hmm...

    salam

    BalasPadam
  2. Ya, Allah! Apa nk jadi zaman skang ni... x ada ker yg cuba bantu dia untuk kembali ke pangkal jalan..

    BalasPadam
  3. Moga2 terbuka pintu hatinya untuk bertaubat..sedih & geram dgn golongan2 yg mcm ni. Bila ditegur alasan mereka, mereka x meminta utk dijadikan sedemikian rupa(sutun), jgn hina golongan2 seperti mereka sbb mereka kata mereka juga ada hati & perasaan. Bila tidak ditegur lg jauh menyimpang dorang ni,sampai sanggup tukar jantina satu hal, kahwin lak dgn sesama jenis. Adusss... Gelek dgn bajak baru tau.Geram ni, Geram niiii...

    BalasPadam
  4. Hadits riwayat Ibn Abbas : ‘Siapa saja yang engkau dapatkan mengerjakan perbuatan homoseksual maka bunuhlah kedua pelakunya’. [ditakhrij oleh Abu Dawud 4/158 , Ibn Majah 2/856 , At Turmuzi 4/57 dan Darru Quthni 3/124].

    Hadits Jabir : “Sesungguhnya yang paling aku takuti (menimpa) umatku adalah perbuatan kaum Luth” [HR Ibnu Majah : 2563, 1457. Tirmidzi berkata : Hadits inihasan Gharib, Hakim berkata, Hadits shahih isnad]

    Hadits Ibnu Abbas : “Allah melaknat siapa saja yang melakukan perbuatan kaum Luth, (beliau mengulanginya sebanyak tiga kali)” [HR Nasa'i dalam As-Sunan Al-Kubra IV/322 No. 7337]

    Hukuman kepada pelaku homoseksual

    Para pengikut madzhab Hambali menukil ijma’ para sahabat yang mengatakan bahawa hukuman bagi pelaku homoseks adalah dibunuh. Mereka berdalil dengan hadits: “Barangsiapa yang kalian dapatkan melakukan perbuatan kaum Luth, maka bunuhlah yang menyetubuhi dan yang disetubuhi”.
    Mereka juga berdalil dengan perbuatan Ali Radhiyallahu ‘anhu yang merejam orang yang melakukan homoseksual. Syafi’i berkata : “Dengan ini, kita berpendapat merajam orang yang melakukan perbuatan homoseksual, baik dia seorang muhsan atau bukan”.
    Khalid bin Walid menceritakan bahawa ada di suati ketika kes seorang lelaki yang bernikah dengan sesama jenis. Maka dia menulis surat kepada Abu Bakar Radhiyallahu ‘anhu. Abu Bakar lalu bermusyawarah dengan para sahabatnya. Orang yang paling keras pendapatnya adalah Ali Radhiyallahu ‘anhu. Beliau berkata, “Tidaklah melakukan perbuatan ini kecuali hanya satu ummat dan kalian telah mengetahui apa yang telah Allah lakukan kepada mereka. Aku berpendapat agar dia dibakar dengan api”. Kemudian Abu Bakar mengirim surat kepada Khalid bin Walid untuk membakarnya.
    Abdullah bin Abbas Radhiyallahu ‘anhuma berkata, “Dipertontonkan dari bangunan yang paling tinggi lalu dilemparkan (ke bawah) diikuti lemparan batu”.
    Dengan demikian hukuman homoseks adalah boleh dengan dibakar, direjam dengan batu, dilempar dari bangunan yang paling tinggi yang diikuti lemparan batu, atau dipenggal lehernya. Ada pula yang mengatakan ditimpakan tembok kepadanya.

    Imam Syaukani memilih hukuman bunuh dan melemahkan pendapat selain itu. Mereka berpendapat seperti itu setelah meneliti firman Allah.

    “Ertinya : Maka tatkala datang azab Kami, Kami jadikan negeri kaum Luth itu yang di atas ke bawah (Kami balikkan), dan Kami hujani mereka dengan batu dari tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi, yang diberi tanda oleh Tuhanmu, dan siksaan itu tiadalah jauh dari orang-orang yang zalim” [Hud : 82-83]

    (Baca sepenuhnya di sini: http://insyirah-ameer.blogspot.com/2009/12/cucu-cicit-kaum-sadoum_8816.html )

    BalasPadam
  5. Salam,

    Saya cuba masukkan ulsan mengenai isu ini, tetapi kerana ia terlalu panjang (lebih dari 4,096 aksara) maka ulasan tersebut tak dapat dimasukkan.

    Kepada sesiapa yang berminat boleh ketik pautan ini: http://mykhilafah.com/fokus-berita/1783-demi-cinta-transeksual-takut-kembali-ke-malaysia-berani-membelakangi-hukum-allah

    Wasalam.

    BalasPadam
  6. Kepada orang lain, cerita ini jadikan sempadan. Kepada Mohd Fadzil, kembalilah ke pangkal jalan. Allah tetap menyayangi diri anda, pintu taubat masih terbuka.

    BalasPadam
  7. Semoga pintu hatinya akan terbuka untuk balik.. terbuka jua untuk bertaubat... aminnnn

    BalasPadam

Dipersilakan komen.