Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

07 November 2009

KEJOHANAN PING PONG NEGERI

SABTU..
Saya sekarang berada di sebuah hotel di Batu Pahat, menyertai kejohanan ping pong peringkat negeri di Dewan Sekolah Cina Tanjong Labuh. Ramai star-star ping pong berada di Batu Pahat sekarang, kepada peminat ping pong jangan lepaskan peluang menonton perlawanan ini, sabtu dan ahad. Malam ini diadakan perasmian kejohonan oleh YB Dr Mohd Fuad bin Zarkashi, Timb Menteri Pelajaran, merangkap ahli parlimen Batu Pahat.

Tadi pasukan Kluang sudah berjaya mendapat ketiga, selepas tewas kepada juara bertahan, Kulaiajaya peringkat separuh akhir. Sekarang nampaknya rasa sakit badan, sakit pinggang, sakit bahu dan peha. Esok ada lagi perlawanan individu, tahun lepas masuk suku akhir individu, tahun ni belum tahu. Malam ni kena berehat kumpul tenaga untuk esok, kalah tak apa, janji beri tentangan sengit untuk hadapi 40 pemain yang semua hebat-hebat.




AHAD:
Pertandingan baru saja berakhir, saya  mampu ke pusingan ketiga sebelum tewas 1-3 kepada pemain handalan dari Kulai, Shaharudin.  Walaupun tewas, tapi kejohanan tahun ini cukup seronok buat saya kerana dalam pusingan kedua, saya berjaya menewaskan seorang pemain terkemuka  3-2. Ini merupakan  pertarungan yang saya rasa paling sengit dalam sejarah pertandingan yang saya sertai. Pemain ini mempunyai nama yang besar dalam ping pong Johor, menyebabkan saya turun bermain sepenuh hati dalam perlawanan kalah mati, saya tidak mahu pulang awal dan tidak mudah mengaku kalah. Saya percaya, faktor usia yang lebih muda menyebelahi saya dalam pertandingan yang genting ini. Kalau nak ikut pengalaman, maka dia lebih jauh berpengalaman.

Pemain ini menggunakan teknik pertahanan yang baik, serangan menggunakan spin dan smash dipulangkan dengan baik dengan lambungan tinggi. Bola yang dikembalikan dengan pelbagai gaya lantunan dan putaran yang merbahaya. Alhamdulillah, selepas ketinggalan 1-2, saya bangkit menyamakan kedudukan 2-2 seterusnya menang 3-2. Saya terpaksa berhempas pulas, menggunakan tenaga yang banyak, sebab itu stamina amat penting dalam pertandingan seperti ini. Balik ke rumah dalam keadaan keletihan, badan  sakit-sakit, terutama pinggang, peha, tumit, perut dan bahu. Biasalah orang bersukan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.