Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

22 November 2011

Suami Nak Hadiah 'Isteri Baru' Sempena Harijadi


Lelaki 40-an dan isteri 40-an hidup bahagia sebagai suami isteri. Beberapa hari lepas, suami sambut harijadinya. Macam biasa, setiap tahun, isteri nak belikan hadiah, yang bukan kata mahal, tapi kira yang disukai suamilah. Biasanya, isteri akan tanya suami.

Tahun lepas, isteri tanya suami, nak hadiah apa, maka suami jawab dengan malu-malu kucingnya nak handphone Samsung yang mahal juga. Maka isteri bawaklah suami sama-sama pergi ke kedai dan ditengoknya Samsung pujaan suaminya itu dan dibelinya.

Tahun ini, suami tunggu masa saja isteri dia tanya dia. Maka dengan beraninya, dia jawab, dia nak hadiah "isteri baru" seorang lagi. Maka isteri terus rasa nak pengsan dan hampir nak histeria. Tapi mengenangkan hari itu hari lahir suami, maka isteri buat-buat sabar saja walaupun gelora itu sudah tak tertahan dah.

6 ulasan:

  1. kahkahkah !!!
    ni satu contoh yg amat baik...
    gulongan sang suami yg xtau dek untung...
    dan xsedar diri....

    tp, sy baca.. ini hanya la..
    cara gurau senda pasangan bahagia.. tu je..
    bak kata org putih.. "no harm done"..!!

    BalasPadam
  2. Just menambah perencah,

    PP nak tambah anak panah kat gambar singboard kat atas : U-turn = patah balik kat bekas isteri.... walaupun ada isteri semasa & ada isteri muda.

    (kenyataan ada kes macam nie, InsyaAllah semoga tujuan & jalan ke arah kebaikan akan dipermudahkan oleh Allah...)

    BalasPadam
  3. begitu dimanjakan suami ini....

    BalasPadam
  4. reaksi sepontan - tersenyum...

    reaksi selanjutnya - timbul persoalan "dah Mampu ker ?"

    BalasPadam
  5. Sang Suami ada berani ka???ermm....mcm saya kenal la TUAN Kadi siapa yg empunya diri...ehem...ish3x...

    BalasPadam

Dipersilakan komen.