Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

16 Januari 2012

Bangla Pakai Tak Senonoh Pergi Pasaraya

Tengok sendirilah Bangla ni, pergi pasaraya pakai kain saja. Dahlah tu, mungkin baru bangun tidur pulak tu, entah dah mandi ke belum. Pakailah elok sikit.....

Gambar ni saya rakamkan di satu tempat di Kluang. Saya bercakap pasal etika berpakaian dan kesopanan, bukan dari sudut undang-undang. Keadaan lelaki asing yang berkeadaan sebegini menimbulkan rasa kurang senang masyarakat tempatan.

5 ulasan:

  1. buat camna ustaz...

    bukan ke..
    itu pakaian biasa2 bagi bangsa depa tu..?
    depa pun ingat.. kira ok la tu...
    asalkan bukannya tahap kelucahan melampau...

    alaa... mcm mat salleh la...
    kalu pegi/masuk pasaraya..
    pakai tie/suit/blazer..

    tp kalu mat2 salleh tu pakai mcm tu..
    pegi main sepak takraw...
    hairan jugak kita..
    xgitu..?

    skadar kias je.. ustaz...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok la ni ustaz, bukan mendedahkan aurat pon...

      Padam
  2. da mmg budaya dia pakai kain... kat sini pun ramai amoi2 pakai seluar pendek dgn singlet je... tp tak heran sbb tu pun da budaya berpakaian mrk.

    tp kalu muslim dan muslimat pakai tak tutup aurat, itu mmg kena di nasihatkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sangat2. Mantop ulasan ni ..
      Setahu saya dulu2 etika pakaian perempuan pejabat2 kerajaan kalau jubah tak boleh, tapi kalau kebaya ketat yang kain terbelah boleh sebab jubah bukan pakaian kebudayaan, kebaya yes. Guane tu.

      she

      Padam
    2. Kita sendiri pandang rendah mereka pakai baju kebiasan mereka yang tak langgar Islam pun. Jangan marah bila ada segelintir org Barat ada yg 'berbulu' bila tengok org Islam pakai pakaian bukan budaya mereka sebab tak pandai sesuaikan diri di tempat mereka. Sedangkan majoriti tak kisah & faham.

      Padam

Dipersilakan komen.