Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

11 November 2012

Dua Lelaki Islam Sedang 'Servis' Pelacur Dicekup

 
KLUANG – Dua pasangan dicekup Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) daerah Kluang dalam satu operasi yang diadakan di sebuah hotel di sini, petang kelmarin.Serbuan tersebut dijalankan kira-kira jam 6 petang berikutan terdapat aduan daripada orang ramai wujudnya kegiatan pelacuran di hotel bajet berkenaan.

Menurut Pegawai Tadbir Agama Daerah Kluang, Mohd Khalil Md Noor, berdasarkan aduan diterima seramai 10 anggota Jaij dan pegawai Cawangan Penyiasatan Khas (CPK) Angkatan Tentera Malaysia (ATM) telah mengadakan serbuan.

“Hasil serbuan itu, dua pasangan berjaya diberkas di dua bilik berasingan. Serbuan di bilik pertama, Jaij berjaya tahan lelaki warga Indonesia berusia 58 tahun yang beragama Islam bersama pasangannya bukan Islam berusia 42 tahun.

“Lelaki Indonesia itu sudah berkahwin dan telah melanggan pelacur wanita dengan bayaran sebanyak RM30.

“Manakala, di bilik kedua, seorang lelaki berusia 33 tahun bersama seorang pelacur bukan Islam berusia 44 tahun turut ditahan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian,
semalam.

Mohd Khalil berkata, lelaki Melayu yang ditahan itu merupakan kakitangan kerajaan yang  dari Mersing datang ke Kluang untuk melanggan pelacur.

"Aktiviti pelacuran di hotel berkenaan akan menjadi rancak setiap kali tiba waktu gaji apabila ramai pelanggan akan datang ke hotel tersebut.
“Ini kerana hotel itu menawarkan harga murah bagi sesiapa yang ingin mendapatkan perkhidmatan pelacur.

“Bagaimanapun, pihak Jaij akan mengadakan operasi seumpama ini sepanjang masa bagi menangani masalah pelacuran di daerah ini.

“Hasil soal siasat dijalankan, kedua-dua lelaki itu akan di dakwa di bawah Seksyen 27 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor.

“Jika sabit kesalahan, mereka boleh dikenakan denda sehingga RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

“Manakala kedua-dua wanita yang ditahan itu dibebaskan selepas keterangan diambil kerana mereka bukan Islam,” katanya lagi.

(Dipetik dari akhbar Sinar Harian 10 Nov 2012)

1 ulasan:

Dipersilakan komen.