Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

24 November 2011

Gadis 16 Tahun Kena Tangkap Dalam Rumah Lelaki


Gadis 16 tahun ditangkap dengan lelaki bujang 27 tahun di rumah lelaki  dalam jam 5.00 petang. Pada mulanya mereka sama-sama pergi makan, kemudian dibawa ke rumah lelaki itu. Masa itu, keluarga lelaki tiada di rumah. Sebelum ditangkap, mereka sudah merancang hendak bernikah.

4 ulasan:

  1. bagi saya punca utama keruntuhan akhlak remaja masakini adalah disebabkan oleh institusi rumahtangga yang goyah dan rosak...ibu bapa hanya sibuk mencari kemewahan dunia sedangkan aqidah dan akhlak anak-anak tidak diambil berat...begitu agaknya umat akhir zaman ini...

    BalasPadam
  2. salah satu punca utama keruntuhan akhlak remaja masakini adalah bila masih ada sikap nak menyalahkan sesebuah pihak secara melulu.

    Contoh paling utama adalah zarilfaizal secara semberono menyalahkan ibubapa yang kononnya mencari kemewahan hidup.

    Tanpa mengambil kira aspek kehidupan serta elemen lain yang menjadi faktor penyumbang, beliau secara tidak adil telah menyalahkan ibu bapa.

    Mengapa tidak dinyatakan berkaitan percambahan serta suburnya hiburan dan hendonism di negara ini? Suburnya rasuah ? Suburnya majalah maksiat seperti Mangga dan URTV? Suburnya tekanan ekonomi yang memaksa ibu bapa bekerja bagi memenuhi keperluan semasa? Suburnya gedung2 hiburan seperti karaOk atau kelab dangdut?

    Lesunya gerakan mentarbiahkan umat kepada Islam yang sebenarnya? Lesunya suara yang mengajak kepada kebenaran? Lesunya gerakan dakwah dari mereka yang diberikan tanggungjawab?

    1 jari menuding kepada pihak lain, 4 jari menuding kepada diri sendiri dan tabiat menyalahkan pihak lain adalah perbuatan yang tidak bertanggungjawab.


    oleh
    adoi, bateriku habis rupanya.

    BalasPadam
  3. kdg2 mak bapak dh ckp, dah nasihat. tp anak masih degil. lebih rela ikut kawan yg bukannya jaga makan minum dia pun daripadda nak ikut ckp mak bapak yg dh sara dan bela sejak kecik lg...

    nauzubillah, selamatkan lah remaja2 (dan kami2) skrang ni dari perkara2 buruk dan terlarang.

    BalasPadam
  4. salam. kita semua berperanan untuk memberikan sumbangan menyampaikan risalah kebenaran. mari kita dekati mereka yang dah terlanjur sesat dan berikan peringatan dengan penuh hikmah 'dakwah bil hikmah' dan mari kita berikan didikkan pada anak-anak remaja yang hampir disekitar kita.. dekati mereka dengan kasig sayang... bukan dengan sindiran saja apatah lagi kutukan saja..

    BalasPadam

Dipersilakan komen.