Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

22 April 2010

Pakai Serban Naik Moto: Mahkamah Bebaskan 5 Lelaki

TUMPAT 22 April – Mahkamah Majistret Tumpat di sini hari ini membebaskan dan melepaskan lima pelajar sebuah sekolah pondok atas kesalahan tidak memakai topi keledar tetapi sebaliknya memakai serban ketika menunggang motosikal, dua tahun lalu.

Majistret Raja Norshuzianna Shakila Raja Mamat membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pembelaan telah berjaya menimbulkan keraguan yang munasabah dalam kes tersebut.

Sebaik sahaja Raja Norshuzianna Shakila selesai membacakan penghakimannya, kelima-lima pelajar itu Adli Abd. Halim, 22; Ahmad Hafiz Shaari, 24; Mohd. Hafizul Mohamad, 22; Mohd. Azam Mohd. Arifin, 24; dan Che Mohd. Noor Che Soh, 28; kelihatan sebak dan beberapa daripada mereka mengalirkan air mata.

Kelima-lima pelajar Pondok Al-Madrasah Ad-Diniah Al-Yusufiah, Gelang Mas, di sini, ditahan dalam sekatan polis di Kampung Geting, dekat sini, pada pukul 12.30 tengah malam, 28 April, 2008, semasa dalam perjalanan pulang dari menghadiri upacara sembahyang jenazah di sebuah masjid.

2 ulasan:

  1. polis nih...kawasan kampung pon dorang nak terjah...adoi...kampung je lah...tak beso mane pon..nak carik kes pon ...carik la kat pekan-pekan ke ape ke kan...haishhh...

    BalasPadam
  2. hehehe, tungu jer depan pagar masjid kan? ramai pak2 aji yg pegi surau @ masjid tak memakai helmet. cuma pakai kopiah jer. yg serban tuh mungkin di benarkan.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.