Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

30 Disember 2011

Lelaki 74 Nikah Gadis 46 Tahun


Satu lagi cerita ni, lelaki pesara kerajaan umur 74 tahun bernikah dengan gadis umur 46 tahun. Katanya baru berkenalan beberapa bulan lepas.

Lelaki pernah bernikah 2 kali sebelum ini, kali pertama isterinya meninggal dunia dan kali kedua juga meninggal dunia 2 tahun lepas. Lelaki punya beberapa orang anak dan cucu. Perempuan pula belum pernah bernikah sebelum ini dan bekerja di sebuah kilang dekat sini.

6 ulasan:

  1. Lumrahnya begitu lah, kalau lelaki kematian isteri biasanya perlu cari ganti, kalau sebaliknya jarang-jarang (kata pak Belalang).

    Nak wat cam ne? Kita pun tak tau keadaan kita & pasangan kita, sapa yg mati dulu, berkahwin lagikah pasangan yg kita tinggalkan nanti, anak cucu kita pula cam ne... Allah saja yg Maha Mengetahui. Sementara kita idup ni, cuba le buat apa yg Allah & Rasulaullah saw sarankan supaya aman di 'sana'. Yg ditinggalkan, kita dah tak dapat nak buat apa2

    tok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya berniat suci,mulia berpoligami kerana Allah..Tetapi kemudian 2 isteri saya "MENGKHIANATI,NUSYUZ dll" mohon fasakh tanpa pengetahuan saya dengan tipu dayanya..saya tidak pernah langgar taklik saya...Saya bersendirian 6 bulan tertekan merana zahir batin.....SEHINGGA kini dengan izin Allah saya akhirnya bertemu jodoh dengan dua isteri baharu semula.Gadis...dan kini kedua-dua dikurniakan cahaya mata bagai anak kembar .Alhamdulillah berkat sabar dan niat ikhlas saya.Amin.

      Padam
  2. baguslah mcm tu, dpd duduk sorang-sorang ada juga teman berbicara...kalu org perempuan kematian laki jarang hidup bersorangan, mudah cari teman, bibik pun sedia temankan..tapi kalau lelaki kematian isteri sapa la yang sanggup temankan melainkan isteri baru...betulkan ustaz..?

    BalasPadam
  3. Saya dah merasai kematian isteri, susah senang membujang ada hikmahnya. Bila dah tiada baru kita rasa nikmatnya bila ada isteri.

    BalasPadam
  4. setuju sgt dgn KANG LATEP ...
    Quote"
    dpd duduk sorang-sorang ada juga teman berbicara..

    dpd dipujuk2 dibawa lari dek lelaki lombok...
    dpd ditipu dek warga Nigeria...
    kan banyak baiknya nikah kawin jer...

    BalasPadam
  5. Bagi saya... lelaki tak mampu menguruskan diri sendiri. Nak masak dan basuh pakaian sendiri dalam usia selanjut ni... nak "beban"kan anak-anak? Kalu mampu, baik kahwin. Musim hujan pun taklah sejuk sangat.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.