Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

23 April 2012

BERITA BAIK... Pelaburan Umrah, Menguntungkan...

Ada seorang ni didekati oleh seorang yang mempromosi satu pelaburan baru. Cara melaburnya ialah dengan serah duit RM 1,400 dan tunggu 4 tahun. 4 tahun nanti dapat pergi umrah percuma, tak payah bayar apa-apa. Wahhhh... menguntungkan pelaburan ini katanya.

Jangan Mudah Kena Tipu

Terus terang saya cakap, saya yakin ini penipuan, sudah-sudahlah orang kita kena tipu. Dah banyaklah dari dulu macam-macam skim yang dah berulang kali saya cerita dalam blog saya ni. Mana boleh masuk akal semua ni. Tapi masalahnya ada juga orang kita yang percaya. Orang ni cari pelabur dalam senyap-senyap dan lantik agen yang diberi komisen.

Katanya ada beberapa orang kerajaan yang dah masuk pelaburan ini kata orang tu. Maknanya pelaburan ini target orang kerja kerajaan lebih-lebih lagi tak lama lagi orang kerja kerajaan dapat tunggakan gaji dan kenaikan gaji 13 persen. Tak payah tunggu 4 tahun, dapat duit saja, orang ni lesap.

Guna nama umrah konon untuk pancing pelabur. Yer ler, orang kita dengar umrah akan rasa macam percaya sikit. Padahal dia tak tahu, yang menipu tu akan guna apa saja cara untuk kaut untung.

1 ulasan:

  1. selamat siang sahabat
    berbagi sedikit inspirasi pagi..^_^
    "Kesuksesan itu tidak memandang siapa kita, dari mana kita, dan bagaimana kita.
    Tapi kesuksesan itu hanya melihat doa dan kesungguhan kita saja.."
    semoga hari ini lebih baik dari kemarin..^^
    ditunggu kunjungnnya sob http://www.nolimitadventure.com/

    BalasPadam

Dipersilakan komen.