Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

22 Jun 2011

Poligami Punya Cerita


Kerajaan Negeri Kelantan bercadang memberi insentif khas kepada lelaki berpoligami dengan syarat ia dilakukan secara baik dan mengikut syariat Islam.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan Negeri, Wan Ubaidah Omar (gambar) berkata, Islam tidak pernah menghalang poligami, malah ia merupakan salah satu cara untuk menyelesaikan masalah masyarakat.

“Poligami yang baik boleh selesaikan masalah ibu tunggal anak ramai, namun ia mesti dilakukan dengan betul, mesti jujur dan berterus terang, contohnya macam (pelakon dan pengacara) Salih Yaakob."

6 ulasan:

  1. pernah ada menyuarakan supaya disebutkan dlm taklik sekiranya suami berkahwin lain talaknya jatuh pada isteri pertama, tp permohonan ini gagal

    dengar dlm radio IKIM smlm

    BalasPadam
  2. Keje menamboh la lepas ni gayenye...

    BalasPadam
  3. namaku Hani bukan Honey23 Jun 2011 pada 12:15 PTG

    “Poligami yang baik boleh selesaikan masalah ibu tunggal anak ramai, namun ia mesti dilakukan dengan betul, mesti jujur dan berterus terang, contohnya macam (pelakon dan pengacara) Salih Yaakob.
    salih yaacob kwen ngan janda anak ramai ke? org ssh ke? berapa byk kes poligami yg baik? rajin2 la melawat mhkamah syariah.. :)

    BalasPadam
  4. Usta,
    Setahu saya kalau bagi insentif ni kira nak menggalakkan la. Contoh kalau kerajaan bagi insentif cukai untuk pelabur asing yang melabur di negara kita maknanya kerajaan menggalakkan pelabur asing melabur di negara ini dengan, barangkali kadar cukai yang rendah atau pengecualian cukai untuk jangkamasa tertentu.

    Untung la kaum lelaki di Kelantan nampaknya, berpoligami digalakkan. Punyalah banyak benda lain lagi yang patut digalakkan, yang satu ni juga menjadi pilihan mereka :).

    BalasPadam
  5. ye ke dok mu? setahu saya ibu tunggal biasanya tak nak kawin lagi. lelaki yang nak tu biasanya cuma sebab pempuan tu berharta dan memang hot punya. kalu yang jenis keluar kat bersamamu tv3 tak de sapa nak pulak. sedarlah fenomena di malaysia. hahah...

    BalasPadam
  6. Si suami tu kna la btul..ni tak bila isteri ckp appp...dh takot

    BalasPadam

Dipersilakan komen.