Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

19 Februari 2010

BANK JANGAN SIBUK CERITA UNTUNG, TINGKATKANLAH PERKHIDMATAN

Berita hari ini cerita pasal Bank Rakyat untung besar dan beri dividen besar juga pada pelabur. Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Bhd. hari ini (Bank Rakyat) mengumumkan dividen tunai sebanyak 15 peratus yang akan dibayar kepada para anggota mulai 22 Februari.

Alhamdulillah, kita bangga kerana bank ini kebanggaan negara kita dan menuju kepada perbankan Islam sepenuhnya. Cuma bank ini, perkhidmatannya agak mengecewakan sikit. Mesin ATM cuma satu saja di Kluang, begitu juga di bandar lain termasuk  bandar besar. Kalau dah satu saja mesin, kalau rosak, lansung tak boleh guna. Kekadang tu rasa buang masa pergi ke bank tu sebab, bila sampai mesin ATM yang satu tu rosak. Dah tu, mesin untuk masuk duit dan cek tidak disediakan.  Jadi nak masuk cek atau duit kena beratur kat dalam. Lepas bank tutup, dah tak boleh masuk.

Bank lain seperti maybank, CIMB, Public Bank, AMBANK, Hong Leong, jauh lebih baik perkidmatan mesinnya. Patutnya, kenalah pertingkatkan perkhidmatan untuk kemudahan orang ramai. Janganlah nak cerita untung saja  tiap-tiap tahun sedangkan perkhidmatan tak sebaik mana. Saya ada hak untuk berkata-kata sebab saya juga salah seorang pemegang akaun Bank Rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.