Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

19 Februari 2010

LAGI-LAGI KENA TIPU: KERJA KOSONG PULAK

Seorang suri rumah yang mahu memperoleh pendapatan tambahan dengan melakukan kerja sambilan di rumah, mendapati dirinya tertipu dengan iklan palsu disiarkan di dalam akhbar. Wanita itu yang hanya mahu dikenali sebagai Aznah, 45, dari Perkampungan Seri Mahkota Aman dekat sini, berkata dia tertarik dengan iklan yang menawarkan pendapatan sehingga RM300 seminggu dengan hanya mengisi dan membungkus gula pasir.

"Iklan syarikat terbabit meminta orang ramai berminat melakukan kerja mengisi dan membungkus gula pasir mengirim alamat rumah melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada individu seperti dinyatakan untuk maklumat lanjut. Beberapa hari kemudian, saya menerima maklumat mengenai kerja berkenaan berserta dengan borang permohonan," katanya ketika hadir ke pejabat Berita Harian di sini, kelmarin.

Ibu kepada empat anak itu berkata, berdasarkan maklumat diberikan, syarikat terbabit meminta beliau membuat bayaran RM70 sebagai cagaran dan mengisi borang berserta nombor akaun bank.

"Selepas mendepositkan wang ke akaun individu yang dinyatakan pada 30 Januari lalu, saya turut menghantar borang permohonan ke syarikat terbabit yang beralamat di Bandar Baru Uda, Johor Bahru, Johor," katanya.

Aznah berkata, dia menyedari tertipu kerana sehingga kini gula pasir dijanjikan 5 hingga 7 Februari lalu tidak tiba dan individu terbabit gagal dihubungi. Aznah berkata, beliau sudah membuat laporan polis di Balai Polis Jaya Gading.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.