Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

08 Februari 2010

KEMALANGAN PALING NGERI

SEREMBAN: Polis mengenal pasti enam mangsa sekeluarga yang rentung dalam satu kemalangan di Kilometer 252, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Senawang menghala ke Selatan dekat sini, pagi tadi. Mereka ialah Pengarah Urusan Fadhilat Herbs Sdn Bhd, Suhaimi Ghazali, 41; isterinya Nor Fadilah Senin, 32; serta empat orang anak mereka, Nurul Natashahuda, 11; Mohd Daniel Iskandar, 10; Mohd Hanif Iman, 6; dan Adi Putra, 2.

Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah berkata, mayat kesemua mangsa dituntut keluarga mereka hari ini untuk dibawa ke rumah keluarga di Kampung Bukit Pegoh, Pernu, Melaka dan dijangka dikebumikan hari ini. Dalam kejadian pada kira-kira 1.30 pagi itu, keenam-enam mangsa rentung apabila kereta yang mereka naiki terbakar selepas dipercayai terbabas lalu melanggar belakang sebuah treler yang diletakkan di tepi lebuh raya. Mayat kesemua mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja''afar Seremban (HTJS) untuk bedah siasat. Anggota bomba bersama tiga jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Seremban 2 dan Senawang hanya dapat mengeluarkan mangsa kira-kira tiga jam kemudian selepas sebuah kren digunakan untuk mengangkat treler bagi mengeluarkan mangsa yang terperosok di dalam kereta yang hangus di bawah treler.

Sementara itu, bapa saudara Allahyarham Suhaimi, Nowawi Johari, 60, yang ditemui di bilik mayat HTJS berkata beliau mendapat berita itu apabila salah seorang kakitangan Fadhilat Herbs menghubunginya pada kira-kira jam 11.30 pagi ini. "Mereka sekeluarga bertolak dari Melaka untuk bercuti dan berjumpa stokis di Bukit Merah Lake Town Resort, Perak pada Sabtu lalu, dan kemalangan itu berlaku ketika mereka dalam perjalanan pulang ke Melaka. "Kemalangan itu sungguh menyayat hati kerana yang meninggal dunia membabitkan Suhaimi, isteri dan kesemua empat anak mereka. Kali terakhir saya jumpa arwah Suhaimi Jumaat lalu," kata beliau.

3 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Al Fatihah.Takziah buat waris yang ada.
    Tidak ada sesuatu kesusahan (atau bala bencana) yang ditimpakan di bumi, dan tidak juga yang menimpa diri kamu, melainkan telah sedia ada di dalam Kitab (pengetahuan Kami) sebelum Kami menjadikannya; sesungguhnya mengadakan yang demikian itu adalah mudah bagi Allah.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.