Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

10 Jun 2014

Kes Curi Moto Yang Kelakar Juga

Saya ke sebuah pangsapuri di Johor Bahru. Dalam jam 8.00 malam, saya tengok macam ada kekecohan dan tak lama kemudian ada datang dua biji kereta peronda polis. Saya pun tak tanya sebab dah lapar juga nak pegi makan.

Lepas tu saya balik semula ke pangsapuri tu. Saya berbual dengan salah seorang yang duduk kat situ. Dia kata, mula tadi kecoh sebab ada kes curi enjin moto. Faham betul-betul yer, bukan moto yang hilang tapi enjin moto saja yang hilang. Bila lelaki 50-an ini dapati, moto uang diletakkan di pangsapuri kediaman dia itu dah tak ada enjin. Maka dia report polis. Polis pun segera datang dan buat siasatan. 

Hasil siasatan termasuk keterangan beberapa orang saksi dan kamera cctv, dapatlah tahu siapa yang buat kerja ini. Sebenarnya yang curi enjin ini adalah anak lelaki kepada lelaki ini. Katanya anak dia masih sekolah dan curi enjin moto bapa dia. Kira malu muka juga bapa dia terutama pada jiran-jiran dia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.