Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

18 Julai 2014

Nasi Arab Al Bayt Resepi Asli Arab (Stokis Kluang)



NASI ARAB MANDY/ MAQLUBA. KABSAH
Ermmmm... lagi satu nak cerita pasal Nasi Arab Mandy/ Kabsah/ Maqlubi. Sesiapa di Kluang ni boleh cuba beli nasi Arab segera di Kedai D'Labuchi, Jalan Bunga Cina, Jalan Penghulu Kasim, Kluang. Senang cakap, kedai ni tak jauh dengan Tadika Husna, Jalan Penghulu Kasim. Sekotak harga RM15. Boleh makan untuk 5 orang sekotak. Mengandungi beras basmathi 450g dan rempah untuk nasi dan rempah untuk lauk. Lauk ayam tak ada, kena beli lain kat pasar.


Ramai yang ingat dalam kotak ini hanya ada rempah, tapi sebenarnya ada beras basmathi yang mahal tu serta rempahnya. Siapa yang tak biasa dengan nasi Arab, boleh try satu kotak dulu dan barulah tahu sedapnya rasa nasi Arab, walaupun kita tak pandai cakap Arab yang kadang-kadang tertukar antara 'ana' dan 'anta'. Ada orang cerita yang saya pun tak kenal orang tu sebab cerita ini hanya rekaan, dia kata, makan nasi arab ni nanti hidung kita boleh mancung macam hidung Arab, hehehe.

D'labuchi yang terletak di Jalan Bunga Cina, Jalan Penghulu Kasim ini adalah kedai jual pakaian wanita/ muslimah termasuk tudung, baju, jubah dan lain-lain. Tudung termasuklah jenama terkenal Ses Pesona yang dijual dengan harga murah. Dibuka setiap hari kedai ni dari jam 10.00 pagi hingga 5.30 petang. Barang paling laris pada ramadhan ini adalah nasi arab segera yang mencecah 100 kotak sehari di kedai ini.


Stokis Kluang Mencari Pengedar Sepenuh Masa/ Sambilan (Peluang Menambah Pendapatan)

Jualan nasi arab ini meningkat berkali-kali ganda pada ramadhan dan hari raya ini. Ini adalah satu peluang perniagaan kepada orang ramai di daerah Kluang, Mersing, Kota Tinggi dan Batu Pahat mendapatkan harga borong. Memerlukan modal yang kecil untuk keuntungan yang besar. 

Kepada sesiapa yang berminat berniaga, boleh hubungi melalui whataps, Puan Maria 0197526122 untuk mendapatkan harga sebagai pengedar. Harga yang diberikan oleh stokis adalah terkawal seperti yang ditetapkan oleh pengeluar. Permintaan pembeli dijangka meningkat menjelang Hari Raya dan sebulan selepas Hari Raya. Belian runcit boleh juga diuruskan melalui poslaju.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.