Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

21 Julai 2012

Pekerja Restoran Mamak Nak Nikah Orang Melayu


Salam Ramadhan....
Hari terakhir sebelum puasa, saya di restoran mamak semalam, menjamu teh tarik dan 2 keping roti canai. Itulah sarapan saya hampir setiap pagi dan kalau tak minum teh tarik, kepala ada pening sikit. Kalau orang buat teh tarik yang tak sedap pun, pening jugak.


Tengah minum tu, seorang mamak pekerja restoran tu tanya saya satu soalan.

"Abang kerja pejabat urusan kawin ker ?" Tanya mamak tu.

"Yer, ada apa ?" Jawab saya.

"Saya mau kawin orang sini lepas raya. Macam mana lagi proses ?". Tanya dia lagi.

Saya jawablah dan terangkan serba sedikit. Dia umur awal 30-an masih bujang, muka macam Hindustan, hidung mancung, dari Kerala India, sudah kerja di sini lebih 2 tahun. Tambang dia balik ke Kerala dalam RM 400 sehala kalau naik Air Asia.

Bila saya terangkan, rupanya dia dah buat urusan pernikahannya sendiri. Rasa dalam 80 persen beres dan tunggu masa saja nak nikah. Gadis pilihan dia tu 20-an, orang Melayu, bukan mamak, orang Kluang. Keluarga perempuan katanya bersetuju. Tahniah.
SELAMAT PENGANTIN BARU.

1 ulasan:

  1. yea...
    Salam Ramadhan Al-Mubarak
    &
    SELAMAT PENGANTIN BARU..
    moga berkekalan...
    &
    jangan pulak timbul kes...
    belakang hari nnt...
    [mcm kes2 yg slalu kita dgr tu la..]

    BalasPadam

Dipersilakan komen.