Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

05 Julai 2012

Saya Jadi tauke Restoran Mamak


Saya duduk di meja paling hampir dengan kaunter bayaran sebuah kedai mamak. Masa tu saya pakai baju batik dan seluar slack serta berkasut. Saya minum tek tarik dan 2 keping roti canai sambil baca akhbar.

Lepas tu datang mamak di kaunter tu sambil bawa buku besar.  Dia selak buku tu dan tunjukkan pada saya tentang duit keluar masuk perniagaan kedai makan tu.

"Bos... ini buku perbelanjaan keluar masuk. Semalam saja untung RM 24,000" Kata mamak tu sambil tunjukkan dengan tangan. Saya tengok dengan penuh minat.

Dalam hati saya, wahhh.... banyaknya untung, 24,000 sehari saja. Tapi masa bila pula saya ni tauke ? Saya bukan tauke, saya datang kedai tu untuk minum saja. Rasanya mamak yang datang tunjukkan penyata itu baru kerja dan sebelum ni tak nampak dia. Mungkin dia salah orang, dia ingat saya bos dia kot ? Tapi kenapa yer ?

Kenapa ? Ker tauke dia muka sebiji macam saya ? Entah....

5 ulasan:

  1. Bhai....

    Cheit... aper daaa... bersambung lagi... hahaha.... tapi best gak dapat feel jadi tokey kedai mamak.... errr. itu kedai mamak 24 jam ker? hahahahaha

    BalasPadam
  2. rm24000...bnyknya....

    BalasPadam
  3. hmmm..
    mungkinkah dialog sterusnya....

    "nnt itu 24ribu kasi masuk beg..
    kasi masuk saya punya kereta... faham" !!

    BalasPadam
  4. asyik nak bersambung je...tp saya tak ikuti kisah mat burger.. yg lain sya baca..

    BalasPadam

Dipersilakan komen.