Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

28 Disember 2015

Nasi Bajet, Tiga Ringgit Saja


Semalam saya baru balik dari Terengganu. Ada perkara menarik di Terengganu yang macam saya tak nampak di Johor iaitu 'nasi bajet' iaitu makan tengahari. Ada yang 4 ringgit siap air teh o dan ada yang 3 ringgit. Bukan satu, tapi banyak juga yang saya jumpa kedai seperti ini di tepi jalan. Ada gerai yang ada kerusi meja dan ada juga untuk bungkus saja. Harga macam ni boleh dapat, nasi, ayam, kuah dan sayur.

Ada satu tempat itu di kawasan Seberang Takir, saya jumpa yang paling murah rasanya iaitu RM 2.50. Saya tak beli, cuma perhati saja. Seronok juga saya tengok orang Melayu berniaga walaupun nampaknya kecil saja gerainya tapi pelanggannya ramai juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.