Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

28 Mac 2012

Cerita Pasal Topi, Kelakar Juga (Episod 2)

Sampai di Simpang Renggam malam tu, nampaknya kedai tu bukak. Dari dulu saya tahu yang kedai tu bukak siang dan malam. Ada dalam 4-5 meja yang ada orang dalam kedai tu. Kebetulan, kereta saya dapat paking betul-betul depan kedai tu.

Dalam kereta tu, saya perhatikan suasana dalam kedai tu, saya tak turun terus. Tiba-tiba saya nampak orang yang buat roti canai tu pakai topi, macam topi saya. Tapi dia pakai terbalik, yang depan jadi ke belakang. Orang tu pulak tengah syok tebar roti canai.

Nak Buat Camner ?

Saya tak keluar lagi dari dalam kereta. Tengah fikir, camner nak mintak topi tu dari orang tu. Lelaki tu badan gemuk juga dan saya tak pernah tengok dia pagi tadi. Pening juga saya memikirkan, takkanlah saya nak pegi mintak saja kat dia.

Nanti kalau dia mengaku tu topi dia beli, susah juga saya. Tapi, saya tahu, topi tu tak ada jual kat kedai dan ada satu lambang.
Camner saya nak buat ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.