Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

08 Jun 2015

Ingat Nak Untung 280 000 Tapi Rupanya Penipu (Episod 2)


Esoknya kawan saya tu telefon dan saya jawab. Nampak kawan saya tu macam gelabah.

"Tuan. Yang saya cakap semalam tu tak jadi", kata kawan saya tu.

"Oh... Semalam cakap beriya-iya, hari ni kenapa tak jadi pulak", tanya saya.

"Sebenarnya baru saya tahu orang yang cakap tu penipu. Dia takut sangat bila saya ajak pegi ke pejabat Kadi. Saya cakap pada dia, Kadi nak siasat berkenaan sedut duit tu", kata kawan saya tu.

"Oh... Orang tu sebenarnya orang mana? Orang Simpang Renggam ker?", tanya saya.

"Tak. Dia ni datang dari sebuah negeri utara dan baru menyewa 2-3 bulan kat Simpang Renggam", kata kawan saya.

"Kalau gitu, boleh ker saya datang sana jumpa orang tu. Nak juga berbual-bual dengan dia. Untung-untung boleh juga dapat duit 280 000 tu", kata saya.

"Tak boleh Tuan. Dia cakap dia taknak jumpa tuan dan katanya nak pindah dari Simpang Renggam", kata kawan saya.

Perbualan terhenti kat situ. Lepas tu saya berbual dengan rakan pejabat.

"Tengok orang semalam ni. Semalam cakap berdegar-degar macam betul sangat sedut duit boleh dapat duit ratus-ratus ribu. Tengok, hari ni takut pulak bila suruh datang pejabat. Nampak sangat menipunya", kata saya.

Dari Episod 1, klik sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.