Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

10 Mac 2010

AWAS: PESAKIT MENTAL TERLEPAS


PENULIS ASAL : Hazrey, Johor Bahru. 9 Mac 2010

Aku sungguh terharu kerana ada seorang blogger biarpun mengalami mental disorder tetapi sanggup bersusah payah memaparkan gambar aku di blognya yang tak ada manusia pergi. Mungkin blognya itu dikhususkan untuk jin semata mata. Mengalami delusion adalah satu penyakit yang agak kronik kerana mulalah mendengar bisikan bisikan dalam kepala. Haha.

"Tulissss.. ohh manusia.... uhhhhh.... tulissssss....(sila guna effect suara jin dalam movie Ahmad Albab)," mungkin itu bisikannya. Hahaha.

Selain mental disorder, dia jugak memiliki sifat ujub yang amat tinggi. Aku sungguh kesian dengan manusia seperti ini, dan kalaulah aku diberi peluang, aku nak sangat memberikan bantuan untuk ubatannya. Lebih kepada simpati dari benci sebab bila ada orang sakit, kita perlu berikan bantuan. Dan semua orang kena tahu, sakit macam dia tak boleh bagi plaster jek atau panadol. Memerlukan perhatian berpanjangan.

Dia aku mula nampak di blog Mazidul Akmal Sidik, dengan komen yang sungguh tak cukup umur menghentam the blog author dengan kata kata takbur melalui entry Perhimpunan Lancar. Sila lihat ruang komen entry itu. Hahaha. Terencat sungguh budak ini. Apabila aku gelakkan dia, dia letakkan gambar aku kat blog yang entah apa apa dia tu. Hahaha. Itu cara dia membalas dendam. Tak besh kan. Taknak kawan dengan dia tau. Mak kita marah tau. Assalamualaikum, tak jawab dosaaaaaaaaa. Hahah

Dari cara penulisannya, aku anggap dia seorang yang kekurangan perhatian sebab dulu kecik kecik tak puas menetek susu ibu. Kesian. Ramai spesis seperti ini di lembaran blog. Mungkin satu hari, mau sahaja aku menulis novel mengenai karektor ini. Itu satu penghormatan. Hahah. Ok takper, aku serahkan pada Zara untuk menulis. Hahaha.
Aku ingatkan dia berhenti di situ sahaja. Rupanya, seorang kadi yang dulunya Ketua Penguatkuasa dan Pendakwaan Jabatan Agama Islam Johor turut dijadikan habuan mental disorder nya. Hahah, kesian Ustaz Khalil. Hahah. Memanglah angin satu badan tok kadi tu, ada ke budak mental disorder ni pi advertise pakej nikah kat Siam kat blog orang tua tu. Hahaha.. Hahahah.. Mental tak? Hahahah.Hahahahah.. Gulung tikarlah Jabatan Agama camni. Hahahaha...
Nasib baik Ustaz Khalil cool. Hahah..

PENULIS ASAL : Hazrey, Johor Bahru.  http://bapak-gulagula.blogspot.com/ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.