Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

18 Mac 2010

SIVAKUMAR TEGASKAN DIA MASIH SPEAKER DUN PERAK

IPOH: Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V Sivakumar hanya mengeluarkan notis untuk 54 daripada 59 wakil rakyat bagi menghadiri Sidang DUN pada 30 Mac ini. Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tronoh berkata, Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir tidak dipanggil menghadiri sidang itu kerana pengantungan selama 18 bulan berkuatkuasa pada 3 Mac 2009 masih berjalan.
 
Katanya, enam lagi exco yang digantung selama 12 bulan daripada menghadiri Sidang DUN sudah tamat tempoh pengantungan dan dibenarkan hadir. "Tiga Adun Bebas juga tidak dipanggil menghadiri Sidang DUN kali ini kerana saya sudah menerima surat perletakan jawatan mereka pada Februari 2009.

"Mahkamah juga masih belum memutuskan sama ada mereka masih wakil rakyat yang sah kerana semakan kehakiman yang difailkan oleh saya terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya masih belum dibicara," katanya dalam sidang media di sini, hari ini.

Sivakumar juga menegaskan beliau masih Speaker yang sah kerana usul perlucutan Speaker dan usul pelantikan Speaker baru pada 6 Mei 2009 sudah ditolak oleh beliau ketika Sidang DUN 7 Mei belum diadakan.

RujukBerita Harian Online:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.