Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

28 Mac 2010

Pengawal Keselamatan Nepal Jadi Doktor

KUALA LUMPUR: Operasi bersepadu Jabatan Imigresen, Polis, Ikatan Relawan Rakyat (Rela) dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk membanteras rakyat asing di sekitar ibu negara hari ini membongkar kegiatan penyediaan rawatan perubatan haram oleh seorang rakyat Nepal di sebuah premis di Plaza Taleju di Jalan Silang di sini.

Operasi klinik haram di tingkat empat itu didapati berselindung di bawah papan tanda berbahasa Nepal bagi mengaburi mata pihak berkuasa dan orang ramai. Penolong Pegawai Kesihatan dan Persekitaran DBKL, Shafie Phen, berkata klinik itu tidak mempunyai lesen premis dan ia dikendalikan seorang lelaki berumur 42 tahun yang mendakwa dirinya doktor. "Dia datang ke Malaysia menggunakan permit pengawal keselamatan tetapi kita hairan bagaimana dia boleh membuka klinik.

"Walaupun dia memberitahu ada pengalaman sebagai paramedik tentera negaranya (Nepal), ia tidak diiktiraf di sini," katanya kepada pemberita selepas operasi bersepadu itu di pejabatnya hari ini.

Shafie berkata, lelaki itu yang dipercayai memberi perkhidmatan hanya kepada rakyat Nepal, ditahan untuk siasatan lanjut dan diserahkan kepada Jabatan Imigresen untuk disiasat mengikut Seksyen 6 (1)(c) 1963 kerana tidak memiliki dokumen sah dan premis itu diberi notis tutup oleh Jabatan Pelesenan DBKL.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.