Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

02 Mac 2010

GADUH DALAM SEKOLAH

JOHOR BAHRU: Akibat ejek mengejek, seorang pelajar lelaki Tingkatan Lima sebuah sekolah di Skudai dekat sini, dibelasah abang juniornya hingga mengalami kecederaan di hidung, mata dan telinga. Dalam kejadian kira-kira jam 1.35 tengah hari Khamis lalu, mangsa, Awin Faris Mohd Nasir, 17, mendakwa lelaki berusia 20-an itu menampar, mencekik dan menumbuk mukanya dalam kawasan sekolah ketika dalam perjalanan pulang.

Ketua Polis Daerah Nusajaya, Superintendan Aziz Ahmad ketika dihubungi semalam mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kecederaan dengan sengaja. Ketika ditemui pemberita, Awin berkata, pada mulanya berlaku ejek mengejek antara beliau dan seorang pelajar perempuan Tingkatan Empat.

“Akibat tidak berpuas hati pelajar perempuan itu dipercayai menghantar SMS kepada abangnya mendakwa dia dipukul.

“Tidak lama selepas itu, abangnya datang ke sekolah dan terus muncul di hadapan saya sebelum sempat bertanya adakah saya memukul adiknya. Namun sebaik mengaku tidak berbuat demikian, lelaki berkenaan terus menampar, mencekik dan menumbuk saya tanpa usul periksa," katanya.

Awin berkata, beliau tidak mampu melawan lelaki itu, manakala rakan-rakannya pula sudah pulang lebih awal.

"Selepas teruk dibelasah, guru datang dan meleraikan pergaduhan. Apabila ditanya punca kejadian, lelaki berkenaan memaklumkan dia menerima SMS daripada adiknya, menyatakan 'dipukul' seorang pelajar,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.