Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

23 Oktober 2012

Pelabur Emas Semakin Cemas (Episod 14)

Bila saya cerita pasal emas dalam episod yang lepas (klik sini), ramai juga yang bertanya kepada saya melalui facebook saya. Kebanyakan mereka mengucapkan terima kasih kerana pendedahan saya dan menceritakan pengalaman mereka. Saya tak mahulah ceritakan apa yang diceritakan pada saya di sini kerana  masih terlalu awal.

Ayat yang menyebabkan mereka menghubungi saya adalah nasihat saya supaya menjual emas pelaburan mereka sekarang setelah pihak berkuasa mendedahkan di akhbar utama. Nasihat saya ini dengan harapan supaya penganjur yang terbabit tidak lari lagi. Kalau kita jual pun, kita masih dapat wang kita.

Hanya Mahkamah Boleh Serahkan Emas Kita

Hari ini di akhbar, kenyataan yang lebih terperinci mengenai kes pelaburan emas ini. Iaitu hanya mahkamah saja yang boleh menentukan ke mana wang atau emas rampasan itu. Apa pun keputusan mahkamah sama ada emas/wang itu dipulangkan semula kepada pelabur teraniaya, atau tidak dipulangkan iaitu dilupuskan. Atau dijadikan derma kebajikan atau jadi ased negara atau apa saja keputusan.

Hakim berhak menentukan setelah  kes ini selesai. Bila nak selesai ? Jangan tanyalah bila. Memang selagi kes tidak selesai, emas/ wang itu dijadikan bahan bukti pendakwaan dan tak boleh dipulangkan kepada pelabur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.