Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

26 November 2013

Lelaki Bujang Kena Tangkap Dengan Janda Yang Dah Kawin, Kenalan Facebook

Seorang lelaki dari Kluang, umur 26 tahun, masih bujang, kerja swasta dengan gaji dalam RM 1,400 sebulan, berkenalan dengan seorang wanita umur 48 tahun melalui facebook. Wanita ini dari Selangor, mengaku sebagai janda yang punyai 2 orang anak sendiri dan seorang anak angkat perempuan berumur 4 tahun.

Dah Kenal Nak Jumpa Pulak
Selepas berkenalan dalam 3 bulan, dari Selangor, wanita ini datang ke Kluang dengan membawa anak angkatnya berusia 4 tahun itu. Lelaki ini telah belanja sebuah bilik hotel di Kluang untuk wanita ini. Selepas mereka pergi makan malam, wanita ini dihantar ke hotel ini, manakala lelaki ini balik ke rumah sewanya.

Jam 4.00 Pagi

Lebih kurang jam 4.00 pagi, wanita ini telefon lelaki ini dan mengajak lelaki ini datang ke hotel kerana katanya dia 'kesunyian dan kegersangan'. Maka datang lelaki ini ke bilik hotel berkenaan. Tidak lama kemudian, penguatkuasa Jabatan Agama membuat operasi cegah maksiat dan memeriksa bilik berkenaan. Didapati seorang lelaki 26 tahun berpakaian lengkap dan wanita 48 tahun berbaju kelawar, manakala kanak-kanak 4 tahun itu sedang nyenyak tidur. Mereka ditangkap dan dibawa ke balai polis.

Janda Dah Kawin

Hasil siasatan dan pengakuan wanita ini, rupanya dia masih ada suami di Selangor. Dia datang ke Kluang dengan memberi alasan kepada suaminya untuk menziarah rakan lamanya iaitu perempuan. Lelaki ini terpinga-pinya selepas mengetahui rupanya wanita ini masih ada suami dan bukannya 'janda bergetah' seperti yang dia sangka.

Apabila suami mengetahui mengenai tangkapan ini, suami mengambil tindakan susulan bersama peguamnya di mahkamah Syariah di Selangor terhadap isterinya. Belum dipastikan apakah tindakan susulan itu tetapi kemungkinan untuk proses perceraian kerana isterinya curang dengan kenalan facebook.

Saya sudahi dengan serangkai pantun....

Tanam pisang rapat-rapat, jadi pula sarang Tempua
Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya terterap jua.....
Hahaha.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.