Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

04 Januari 2015

Khalwat di Hotel Ahad Pertama Tahun 2015 (Episod 1)

Dalam jam 1.00 tengahari hari ini Ahad, nampaknya ramainya orang di bandar Kluang. Di Maybank pun, ramai betul orang beratur di mesin ATM. Oh yer... ini awal bulan, tentu baru gaji. Yang ramainya warga asing yang beratur tu. Hari ini juga pejabat kerajaan buka tapi yang bukan kerajaan seperti kilang kebanyakannya bercuti. Entah bilalah swasta ini nak macam cuti kerajaan Johor yer? Entahlah.

Kalau kita tengok di Terengganu, Kelantan dan Kedah, swasta kebanyakannya ikut cuti kerajaan negeri. Bank tutup di sini hari ini kecuali yang saya tahu buka hari Ahad adalah Bank Simpanan Nasional. Tapi di 3 negeri yang saya sebut tadi, bank buka macam biasa hari Ahad. Tak tahu bilalah bank nak ikut cuti Jumaat macam kerajaan negeri Johor. Langkah kerajaan negeri Johor bercuti Jumaat adalah satu langkah yang tepat dan di sambut baik oleh rakyat Johor. Saya menerima maklum balas dari semua peringkat terutama orang Islam yang lebih selesa menunaikan solat Jumaat pada hari cuti. Yang lebih penting, Jumaat itu adalah hari yang mulia dalam Islam,

Tapi, oleh kerana swasta dan lain-lain yang tidak mahu mengikut langkah ini, kita nak komen apa yer ? Saya dan keluarga saya tak susah tapi kalau suami kerja kerajaan dan isteri kerja swasta dan anak-anak bersekolah, macam mana mereka yer...

Bagus Kalau Buat Operasi

Oleh kerana ramainya warga asing keluar ke bandar hari ini, terfikir juga saya, bagus juga kalau penguatkuasa Jabatan Agama Islam buat operasi hari ini di siang hari. Nak beritahu juga yang penguatkuasa buat operasi hampir setiap hari, tak kiralah ada orang mengadu atau tidak. Kalau nak mengadu boleh telefon talian bebas tol 1-800-88-3072 yang dibuka 24 jam. Kalau tak mengadu pun kita pergi juga ke tempat-tempat yang biasa seperti kedai nombor ekor, pusat hiburan, hotel dan tempat-tempat lain.

Dalam jam 4.00 petang, penguatkuasa buat operasi di hotel sekitar bandar dan ada tangkapan melibatkan lelaki warga asing dengan wanita tempatan. Saya akan cerita lanjut dalam episod kedua nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.