Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

23 April 2015

Bernikah Lepas Kena Tangkap Keluarga Perempuan


Lelaki dan perempuan 20-an ini bernikah juga akhirnya. Sebelum tu, suatu pagi, lelaki ini datang ke rumah perempuan di sebuah taman. Masa itu, perempuan itu ada bersama seorang adik perempuannya. Sedang mereka berada dalam rumah tu, abang perempuan itu balik ke rumah dan lelaki tak sempat lari atau menyorok.

Maka abang perempuan itu memegang dan memukul lelaki itu. Jiran-jiran yang menyedari perkara ini juga masuk campur dan membelasah lelaki itu. Menurut kata lelaki ini,

"Belasah cara orang kampung tidaklah cedera Ustaz". Kata lelaki ini. Saya pun mengangguk saja, buat-buat faham  apa dia cara belasah orang kampung tu.

Abang perempuan memaksa lelaki ini bernikah dengan adik perempuannya kerana perbuatan itu sudah melampau. Sebelum ini pun sudah ada beberapa kali lelaki ini datang ke rumah dan jiran-jiran pernah bercerita kepada abang perempuan. 

"Kalau aku dapat lelaki tu, siap aku kerjakan" Kata abang perempuan. 

Tapi masalahnya tak dapat, setakat dengar cerita jer. Tapi satu hari tu, semasa abang perempuan pergi kerja, jiran telefon abangnya dan dia bergegas balik. Dilihatnya lelaki itu ketakutan di ruang tamu. Lelaki ini kata setuju nak bernikah. Malah abang lelaki itu

Diringkaskan cerita, akhirnya pasangan 20-an ini bernikahlah.


Tiada ulasan:

Catat Komen

Dipersilakan komen.