Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

11 Ogos 2011

Kerjasama AirAsia dan MAS Banyak Manfaat Pada Semua


Penerbangan Malaysia (MAS), AirAsia Bhd dan AirAsia X Sdn Bhd memeterai rangka kerja kerjasama komprehensif (CCF) untuk meneroka peluang kerjasama dalam pelbagai bidang di bawah sektor penerbangan.

Di bawah CCF itu, semua syarikat terbabit akan melengkapi bidang perniagaan satu sama lain serta memanfaatkan daya saing teras masing-masing dan mengoptimumkan kecekapan untuk manfaat pengguna.  Menerusi kerjasama itu juga, syarikat induk AirAsia, Tune Air, akan memilikì 20.5 peratus saham MAS manakala Khazanah Nasìonal Bhd pula menguasai 10 peratus saham AirAsia.

AirAsia X ke Osaka, Jepun

AirAsia X, syarikat penerbangan jarak jauh dan tambang murah AirAsia, akan memulakan perkhidmatan ke Osaka, destinasi keduanya di Jepun selepas Tokyo, mulai 30 November depan. Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Rabu, AirAsia berkata, syarikat gabungannya itu akan terbang terus dari Kuala Lumpur ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai di Osaka dengan empat perkhidmatan mingguan tanpa henti.

Bagi menandakan pelancaran laluan ini, AirAsia X akan menawarkan tambang KL-Osaka dari serendah RM249 kelas ekonomi satu hala dan dari RM1,569 sehala di kelas kerusi tidur premiumnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.