Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

16 Januari 2012

Tak Marah Kawan Bawa Balik Awek


Seorang lelaki 20-an menyesal yang amat sangat kerana sebelum ini dia menyembunyikan perbuatan kawan serumahnya 20-an yang selalu bawa perempuan 20-an balik rumah. Kedua-dua lelaki ini duduk di rumah bujang dan bekerja di sebuah kilang di Kluang. Manakala perempuan kerja sebagai kerani swasta.

Berlaku pada satu malam, jam lebih kurang 10.00 malam, kawannya bawa balik perempuan ke rumah. Lelaki ini sedikit pun tak tegur dan membiarkan kawannya itu saja. Masa itu, dia tahu perempuan berada di dalam bilik manakala dia berbual sambil tengok tv di ruang tamu. Kemudian, masing-masing masuk bilik masing-masing untuk tidur dan tutup tv. Rumah itu adalah rumah sewa mempunyai 2 bilik.

Tidak lama kemudian, mereka dikejutkan dengan kedatangan penguatkuasa. Kedua-dua lelaki bangun manakala perempuan menyorok dalam almari tapi akhirnya ditangkap juga. Ketiga-tiga mereka dibawa ke balai polis dan kemudiannya diminta mencari penjamin dan diminta hadir ke Jabatan Agama keesokan harinya.

Pasangan lelaki dan perempuan ini akan didakwa tidak lama lagi atas kesalahan khalwat. Tetapi, yang menjadi masalahnya, lelaki kawannya yang tidak bawa perempuan ini tidak terlepas dari tuduhan sama ada bersubahat atas kesalahan khalwat, atau juga dituduh khalwat bersama. Tarikh sebulan dari sekarang sungguh mencemaskan bagi lelaki ini untuk mnanti keputusan sama ada dia turut didakwa atau tidak.

Dia menyesal dan merayu tetapi semuanya sudah terlambat dan dia berkemungkinan akan didakwa di Mahkamah Syariah. Penyesalan tiada gunanya, sepatutnya dia cegah, tegur atau bekerjasama secara sulit dengan penguatkuasa dengan membuat aduan maksiat.

2 ulasan:

  1. jangan2...
    kawan tu..
    pun penah tumpang smangkok... x..?
    kih-kih-kih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. He ha ha, slm turn aku, mlm ni turn kau.

      mz3-
      hendaklah kamu tegur, kalau tak mampu memadailah tegur dalam hati. Iman yang lemah.
      perbetul kalau salah.

      Padam

Dipersilakan komen.