Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

15 Julai 2011

Lagi Skim Cepat Kaya atau Pelaburan Haram Tumpas di Johor


JOHOR BAHRU - Enam pengarah sebuah syarikat dihukum penjara dua tahun dan denda RM100,000 setiap seorang oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam, setelah didapati bersalah atas tuduhan mengambil deposit secara haram daripada 9,000 pelabur berjumlah anggaran RM180 juta,

Hakim, Zanol Rashid Hussain telah menjatuhkan hukuman ke atas 6 lelaki setelah mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes itu melampaui keraguan munasabah.

Dia turut memerintahkan kesemua tertuduh dipenjara enam bulan sekiranya gagal menjelaskan denda yang ditetapkan oleh mahkamah. Ketika hakim membacakan hukuman, kesemua tertuduh hanya tunduk dan tidak memberi sebarang reaksi.

Kesemua tertuduh yang merupakan pengarah syarikat Ivory Multi Million didakwa menerima deposit daripada pendeposit tanpa memiliki lesen yang sah antara Mac hingga Oktober 2000 di Lot. 10, Tingkat 19, Johor Bahru City Square, 106-108, Jalan Wong Ah Fook di sini. Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 25(1) Akta Institusi Perbankan dan Kewangan 1989.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.